خبرهای داغ:
ضوابط و مقررات حاکم بر این عرصه و حریم به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و به موجب آن هرگونه ساخت و ساز و توسعه در حریم تعیین شده بدون مجوز میراث فرهنگی ممنوع است.
کد خبر: ۸۵۰۴۵۲۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مدير روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري فارس اعلام كرد: هیچ مجوزی مبنی بر اجرای عملیات راهسازی در حریم بیشاپور کازرون و تنگ چوگان از سوی اين اداره كل صادر نشده است.

به گزارش ايسنا، محمدكاظم بهادري‌پور گفت: در راستای حفاظت و حراست از مجموعه تاریخی طبیعی بیشاپور و با توجه به اهمیت این شهر باستانی در سال 1377 حریم و عرصه این مجموعه به ثبت رسیده است.

وي تاكيد كرد: ضوابط و مقررات حاکم بر این عرصه و حریم به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و به موجب آن هرگونه ساخت و ساز و توسعه در حریم تعیین شده بدون مجوز میراث فرهنگی ممنوع است.

مدير روابط عمومي ميراث فرهنگي فارس گفت: هر گونه دخل و تصرف و عملی که منجر به تغییر چهره زمین و چشم‌اندازهای طبیعی-تاریخی شهر بیشاپور شود منوط به صدور مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی بوده و تا کنون هیچگونه مجوزی در خصوص راه گشایی در حریم شهر بیشاپور و محدوده تنگ چوگان صادر نشده است.

بهادري‌پور گفت: چندي قبل در فاصله 3 كيلومتري نقوش برجسته ساساني و شهر بيشابور و در فاصله 800 متري غار شاپور انفجاري با هدف اجراي عمليات جاده‌سازي رخ داد كه كارشناسان ميراث فرهنگي فارس با حضور در محل از ادامه عمليات جلوگيري كردند.

مدير روابط عمومي ميراث فرهنگي فارس گفت: میراث فرهنگی از اداره راه و شهرسازی در خصوص عملیات جاده سازی و انفجار در گردنه تنگ چوگان و همچنین آسفالت جاده بیشاپور شاكي شده و هر دو عمليات اكنون متوقف است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها