خبرهای داغ:
مسئول مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قم:

راهیان نور امتداد عاشورا است

مسئول مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه استان قم گفت: زیارت امتداد شهادت است و راهیان نور امتداد دفاع مقدس و دفاع مقدس هم امتداد عاشورا است.
کد خبر: ۸۵۰۴۴۷۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ستار احمدوند پیش از ظهرامروز در جلسه ستاد راهیان نور استان قم که در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد اظهار داشت: زیارت امتداد شهادت است و راهیان نور امتداد دفاع مقدس و دفاع مقدس هم امتداد عاشورا است، جنگ را همه مردم اداره کردند و باید ستاد راهیان نور فعال شود تا همه مردم از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

مسئول سازمان راهیان نور سپاه قم افزود: پنج کمیته ستاد راهیان نور متشکل از کمیته پشتیبانی بر عهده فرمانداری، کمیته اعزام و اسکان بر عهده سپاه، کمیته فرهنگی که سازمان ارشاد آن را بر عهده دارد، کمیته اطلاع رسانی که صداو سیما آن را پیگیری می‌کند و کمیته روایتگری که بر عهده حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و اگر این کمیته‌ها بخوبی فعال شود ما دغدغه‌ای برای اعزام به راهیان نور نداریم.

احمدوند بیان کرد: باید ستاد راهیان نور در استان قم فعال شود و تلاش شود تا 4 جلسه در طول سال برگزار شود، فرهنگ و ارشاد متولی فرهنگ است و معتقدیم که راهیان نور یک فعالیت فرهنگی و اثر بخش است و بر این اساس مسئولان سازمان ارشاد برای راهیان نور برنامه خوبی تدارک ببینند و جز محورهای برنامه‌های خودشان قرار دهند.

وی عنوان کرد: راهیان نور یکی از فعالیت‌های تعالی بخش است، ما بستر مناسب‌تر از راهیان نور را کجا پیدا کنیم که الگوهای مناسبی برای نسل جوان باشد که باید روی این اردو‌ها تمرکز کنیم.

مسئول سازمان راهیان نور سپاه قم تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند یک رزمایش برای راهیان نور داشته باشد و خودرا آماده حضور در راهیان نور کند و به مناطق عملیاتی بیاید و کاروان‌ها را پشتیبانی کرده و آمبولانس همراه خود بیاورند و پزشک‌های خود را به زیارت‌گاه‌ها و اردوگاه‌ها اعزام کنند و کمک‌های درمانی داشته باشند همچنین می‌توانند بیمارستان‌های صحرایی ایجاد کنند که این موضوع یک رزمایش برای روزهای سخت است.

احمدوند با اشاره به حضور همه اقشار در 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: راهیان نور امتداد دفاع مقدس است و همه نهاد‌ها سعی کنند حضور داشته باشند و از این فضای معنوی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: سپاه هرچه توان داشته برای اردوی راهیان نور آورده است که نیاز است تا دستگاه‌های دیگر هم کمک کنند و کمبودهای موجود را جبران کنند، صدا و سیما می‌تواند به عنوان یک دانشگاه عمومی بحث راهیان نور را به خانه‌ها بیاورد و جوانان را با این اردو‌ها آشنا کند.

وی گفت: ما باید یک فرهنگ دینی درست کنیم تا جامعه‌ای جهادی داشته باشیم و جوانان برومند را برای دفاع از انقلاب پرورش دهیم، امروز جنگ فرهنگی است و ما از همه دستگاه‌های استان تقاضای کمک جهت مقابله با این جنگ فرهنگی را داریم.



ارسال نظرات
آخرین اخبار