کد خبر: ۸۵۰۴۴۴۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاکسازی مناطق عراق از گروه های تروریستی و داعش با کمک و مشاوره فرماندهان نظامی سپاه پاسداران را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری پیش از ظهر امروز در دومین روز از هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مأموریت های سپاه پاسداران در عرصه های نظامی، امنیتی، فرهنگی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان مأموریت اصلی، سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان و پاسداران انقلاب اسلامی را یادآور شد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیداری که در محضرشان بودیم فرمودند: حفظ انقلاب یعنی حفظ پیشروندگی انقلاب و همین مأموریت اصلی سپاه پاسداران است. تنها نیرویی که باید بتواند انقلاب را حفظ کند سپاه است.

وی گفت: با توجه به این مأموریت سپاه پاسداران، باید درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی سخن بگوییم. انقلاب اسلامی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و نمونه آن صدور روز افزون انقلاب اسلامی است. مرحله صدور انقلاب اسلامی، امروز وارد فصل جدیدی شده است و یکی از مصداق های آن همین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا است که می بینیم با استقبال خوبی در خارج از کشور موجه بوده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه ۸۸ و پیامدهای آن برای کشور پرداخت و افزود: فتنه ۸۸ تهدیداتی را برای انقلاب اسلامی و کشور پدید می‌آورد که بحمدالله با قیام یکپارچه مردم در ۹ دی توطئه معاندان نظام اسلامی خنثی شد.

سردار جعفری همچنین بر ابعاد منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی و نقش تأثیرگذار انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: حزب الله لبنان و مقاومت آن در برابر یکی از ارتش های مدعی جهان یعنی ارتش رژیم صهیونیستی، از معجزات انقلاب اسلامی است و نشانه نفوذ قدرتمندانه نظام اسلامی به عنوان سکاندار در منطقه است.

وی معرفی شدن ملت ایران، محبوبیت جمهوری اسلامی و عزت آن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ارزیابی و تأکید کرد: این امر، در سایه لطف الهی روز به روز در حال گسترش است.

نقش مستشاری ایران در عراق و سوریه/ شعار «نه غزه، نه لبنان» دشمنی با اهداف بنیادین نظام است

فرمانده کل سپاه، در ادامه از نقش مستشاری جمهوری اسلامی در عراق و سوریه یاد کرد و پاکسازی مناطق عراق از گروه های تروریستی و داعش با کمک و مشاوره فرماندهان نظامی سپاه پاسداران را نیز یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تحلیل کرد و افزود: امروز نه تنها فلسطین و لبنان، بلکه مردم عراق و سوریه نیز به نقش اثرگذار انقلاب اسلامی اذعان دارند و در این زمینه قدردان ملت ایران هستند و با وجود تبلیغات دشمن و راه انداختن بحث عرب و عجم، آنچه شاهد هستیم نزدیکی بیش از پیش این دو ملت است.

سردار جعفری بر تفکر انقلابی برای مقابله با توطئه دشمنان داخلی و خارجی تأکید کرد و گفت: شعار «نه غزه، نه لبنان» در واقع دشمنی با اهداف بنیادین جمهوری اسلامی است، اما آزادی سیاسی که امروز در ایران اسلامی هست و در خیلی از کشورهای مدعی دموکراسی نیز وجود ندارد، نباید موجب شود افراد در قالب های مختلف و توطئه های گوناگون، دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال برده و بر آن خدشه کنند.

وی همچنین از نقش عمیق بسیج در خنثی‌سازی فتنه ها یاد کرد و با اشاره به اقتدار دفاعی کشور گفت: اقتدار نظامی و دفاعی ما با تکیه بر پشتوانه مردمی، مرهون فناوری های روزافزون سپاه و خودکفایی در این عرصه هاست که دشمنان همه برخلاف میل باطنی شان به آن اذعان دارند.

فرمانده کل سپاه همچنین از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی به ویژه در مناطق محروم در راستای محرومیت‌زدایی گزارشی ارائه داد و آن را در راستای مأموریت های این نهاد ارزشمند و انقلابی ارزیابی کرد.

حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی «عزم جدی و مدیران کارآمد» می‌خواهد

سردار سرلشگر جعفری، از بروز برخی ناهنجاری های فرهنگی و اقتصادی و وجود فسادهای اقتصادی انتقاد کرد و گفت: برای فائق آمدن بر مشکلات فرهنگی و اقتصادی، نیازمند عزم جدی و استفاده از مدیران کارآمد هستیم که بتوانند در لحظه بحران، با مدیریت بحران از عهده عبور انقلاب از مشکلات به خوبی برآید.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از جمله مسئولیت های انقلاب اسلامی را اسلامی کردن جامعه در همه عرصه‌ها دانست و افزود: اسلامی کردن جامعه از اهداف انقلاب اسلامی است که باید برای تحقق آن بکوشیم و این امر، مستلزم تلاش مستمر همه مردم و مسئولان نظام است که باید تحقق پیدا کند.

بر اساس این گزارش، پس از سخنرانی سردار جعفری، چند نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری درباره سخنان وی نکاتی را مطرح کردند.

ارسال نظرات