سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره برنامه‌ریزی نوبخت برای برگزاری جلسه شورای مرکزی این حزب، گفت: همانطور که نوبخت گفته، موضوعات اجرایی آنچنان سنگین است که مجالی برای شخصیت‌های حزبی قوه مجریه باقی نمی‌گذارد تا به امور حزبی بپردازند.
کد خبر: ۸۵۰۴۴۲۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، غلامعلی‌ دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا با حزب اعتدال که قرار است توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان و صاحب‌نظران سیاسی کشور راه‌اندازی شود ارتباط دارید، اظهار داشت: پیش بینی می‌کنیم که با توجه به مقبولیت گفتمان اعتدال و رشد و گسترش فرهنگ و روش اعتدالی، بخشی از جامعه سیاسی ما بیش از گذشته رویکرد اعتدالی را بهترین رویکرد برای اداره کشور و عرصه سیاسی می‌داند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که بخشی از نمایندگان مجلس نیز به این نتیجه رسیده‌‌اند و تلاش می‌کنند تا حزبی را تحت عنوان حزب اعتدال ایجاد کنند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: ما ضمن استقبال از این مجموعه نمایندگان مجلس خوشحال هستیم و استقبال می‌کنیم که فرهنگ اعتدالی بیش از گذشته طرفدارانی یافته است.

دهقان تشکیل حزب اعتدال را امری جهت تقویت اعتدال‌گرایی در عرصه سیاسی کشور دانست و گفت: ما تصور می‌کنیم که هدف غایی این حزب همانند حزب اعتدال و توسعه نهادینه‌کردن فرهنگ اعتدالی در عرصه سیاست کشور است؛ حزب اعتدال سبب تقویت گفتمان اعتدال می‌شود.

دهقان همچنین درباره اخباری مبنی بر برنامه ‌ریزی محمدباقر نوبخت برای برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: همان طور که آقای نوبخت بارها گفته است، موضوعات اجرایی کشور آن چنان سنگین و دارای ابعاد پیچیده است که مجالی برای شخصیت‌های حزبی قوه مجریه باقی نمی‌گذارد تا به امور حزبی بپردازند.

وی با بیان اینکه این سخن به معنی تعطیلی فعالیت حزب اعتدال و توسعه نیست، تصریح کرد: ارکان دیگر حزب اعتدال و توسعه به خصوص دفتر سیاسی حزب فعال است و به تناسب موضوعات مهم کشوری طی یک سال و نیم گذشته بیانیه صادر کرده است و دیدگاه‌های خود را از آن طریق اعلام می‌کند و نمونه آن بیانیه 22 بهمن است.

ارسال نظرات