محمد سلیمانی در نشست خبری و مراسم تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت

برگزاری 570 یادواره شهدا طی سال جاری/ چاپ43 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برگزاری 570 یادواره شهدا طی سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: تا کنون 43 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت توسط بنیاد شهید به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۸۵۰۴۲۴۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی ظهر امروز در نشست خبری و مراسم تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت روز شهدا در جمع اصحاب رسانه استان در سنندج اظهار داشت: 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) می باشد و این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است و در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در مورد جایگاه مقام و منزلت شهید و شهادت همین بس که امام راحل عظیم الشان یکسال بعد از پیروزی انقلاب سلامی و قبل از آغاز جنگ تحمیلی فرمان تاسیس این نهاد را دادند و می فرمایند بنیاد شهید افضل بنیادهاست.

وی گفت: شهید در ادبیات اسلامی واژه ای مقدس است و شهید در ردیف پیامبران و اولیای خدا قرار گرفته است.

سلیمانی اظهار داشت:برای بزرگداشت جایگاه شهید و شهادت بالاترین سند آیات نورانی قرآن کریم است که به زیبایی این جایگاه را تبیین می کند، در آیات قرآن کریم از شهدا به عنوان زندگان جاوید و کسانی که حیات طیبه دارند نام برده شده است.

وی ادامه داد: روز شهید روز بسیار مقدس در تاریخ ایران اسلامی است و همه روزها متعلق به شهداست و ما خود را مدیون شهدای والامقامی که به فرموده مقام معظم رهبری مظهر قدرت ایران اسلامی هستند، می دانیم.

وی گفت: امروز هر چند در زمینه تجهیزات نظامی و عرصه‌های مختلف جزو کشورهای برتر جهان هستیم و این اقتدار موجب برتری ایران اسلامی در برابر دشمنان شده است، آنچه موجب ناامیدی دشمن می شود همان فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه شهادت طلبی است، روحیه ای که نشات گرفته از عاشورای امام حسین(ع) است.

امنیت پایدار ایران با فرهنگ شهادت گره خورده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خاطر نشان کرد: امنیت پایدار ایران با فرهنگ شهادت گره خورده است.

وی در ادامه بیان داشت: بنیاد شهید و همه دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم بردارند.

وی اظهار داشت: شهید مربوط به قشر خاصی نیست و گرامیداشت نام و یاد شهید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالتی همگانی است.

وی عمل به وصایای شهدا را گامی در جهت شناخت سیره و راه شهدا عنوان کرد و گفت: عمل به وصایای شهدا حرکت در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: این نهاد وصایای مکتوب شهدا را در استان جمع آوری کرده است که در قالب کتاب و وصیت نامه شهدا به چاپ رسیده است و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

وی در ادامه از برگزاری 570 یادواره شهدا طی سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: بخشی از این یادواره ها در قالب یادوره شهدای دانش آموزی با مشارکت آموزش و پرورش برگزار شده که بحمدالله مورد استقبال دانش اموزان و اولیا قرار گرفته است.

وی مشارکت فعال در برگزاری کنگره پیشمرگان کُرد را یکی دیگر از اقدامات در راستای گرامیداشت نام و یاد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و افزود: برگزاری این کنگره یکی از کارهای ارزشمند توسط سپاه استان و بنیاد شهید در راستای ادای دین به ساحت مقدس شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد کسانی که در شرایط خاص با ایثار و فداکاری تلاش کردند و امنیت پایدار در استان را برای مردم به ارمغان آوردند.

وی یکی از مصادیق بارز مظلومیت شهدای استان را شهدای پیشمرگ مسلمان کرد نام برد و افزود:هزار شهید پیشمرگ مسلمان کرد کسانی هستند که هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و این عزیزان در شرایطی ایثار و فداکاری میکردند که خانواده های آنان از امنیت برخوردار نبودند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در حوزه چاپ کتاب و معرفی شهدا و بیان سیره شهدا خاطرات شهدا که برگرفته از خاطرات همرزمان و خانواده شهید است، تا کنون 43 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت توسط بنیاد شهید به چاپ رسیده است.

وی چاپ فرهنگ اعلام شهدای کردستان را یکی دیگر از اقدامات بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: در این کتاب اطلاعات همه شهدای استان با معرفی زندگی نامه و دیگر اطلاعات ثبت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه ساماندهی مزار شهدا، تولید آثار در حوزه زندگی شهدا، حمایت از پایان نامه های دانشجویی با موضوع شهید و شهادت، نامگذاری اماکن به نام شهدا، بزرگداشت مناسبت های ملی، مذهبی و محلی با موضوع شهید و شهادت، برزگداشت روز آزادگان و جانباز، تکریم از مادران و همسران شهدا، برگزاری جشن پدران آسمانی، سرکشی از 8 هزار خانواده شهدا توسط مسئولین در استان را از جمله دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همزمان با سالگرد تاسیس این نهاد اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی با حضور جامعه ایثارگران و مسئولین استانی در روز جمعه همزمان با 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، انجام تبلیغات محیطی با مشارکت ادارات استان، سخنرانی مسئولین بنیاد شهید قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان، غرس نهال به یاد شهدا و به صورت نمادین در مزار شهدای سیرانبد بانه، غبارروبی گلزار شهدا با عنوان "مهمانی شهدا"، دیدار از خانواده شهدا از جمله این برنامه‌ ها است.

سلیمانی افزود: تجلیل از جامعه ایثارگران، برگزاری مسابقه انشانویسی با موضوع شهید، تجلیل از خادمین شهدا و ایثارگران برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرها و روستاهای استان، دیدار با مسئولان ارشد استان، تجلیل از خادمان و بازنشستگان این عرصه و برگزاری مسابقات قرآنی از برنامه‌های دیگر بنیاد شهید استان در سالروز تاسیس این نهاد در استان می باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار