خبرهای داغ:
سید‌محمد احمدی: اگر وی به محل سخنرانی خود در دانشگاه شیراز می‌رسید ممکن بود حوادث ناگوارتری روی دهد.
کد خبر: ۸۵۰۴۲۳۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
به گزارش خبرگزای بسیج از فارس به نقل از فارس، سید‌محمد احمدی در شورای اداری استان فارس اظهار داشت: اگر آقای مطهری به محل سخنرانی می‌رسید با توجه به جوی که در آنجا حاکم بود، امکان بروز حوادث بسیار ناگوارتری وجود داشت.

وی افزود: اگر در زمان سخنرانی اتفاق ناگواری حادث می‌شد و دانشجو و فردی آسیب جانی می‌دید، چه کسی پاسخگو بود و این مسئله که دانشگاه به توصیه‌های شورای تامین بی‌تفاوت باشد صحیح نیست.

مدیر ارشد اجرایی فارس تصریح کرد: شورای تامین شهرستان شیراز به دلیل مشکلات موجود در دانشگاه شیراز از چندی قبل اعلام کرده بود که برگزاری سخنرانی علی مطهری به صلاح نیست اما این نماینده مجلس و برگزار‌کنندگان این سخنرانی به این موضوع توجه نکردند.

وی سپس بیان کرد: گروهی با هر بهانه زنجیره انسانی راه می‌اندازند و مانع فعالیت‌های تجاری می‌شوند در حالی که این مسائل هیچ ارتباطی با شان سومین حرم اهل بیت ندارد.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: آخرین حرکت این افراد رفتار ناشایستی است که روز گذشته با یکی از نمایندگان مجلس در بدو ورود به شیراز انجام دادند که این گونه رفتارها بدنامی برای استان فارس را رقم زده است.

وی اضافه کرد: چرا این گونه افراد به فکر سربلندی مردم فارس نیستند در حالی که عزت، امنیت، ولایتمداری، شهید دوستی و پیرو خط امام(ره) بودن شعار همه مردم استان فارس است، این گروهها باید بدانند که کشور دارای قانون است و همگان باید در چارچوب قانون حرکت بکنند و هیچ کس اجازه ندارد خطوط قرمز را زیر پا بگذارد.

استاندار فارس ضمن ابراز تاسف از وقایع حادث شده برای علی مطهری در شیراز، ابراز داشت: از آقای مطهری دلجویی کرده و با عوامل ایجاد‌کننده این مشکل نیز برخورد خواهد شد چرا که بروز چنین رفتارهای خارج از قانونی در شان و جایگاه شیراز به‌عنوان یک شهر فرهنگی و سومین حرم اهل بیت(ع) نیست.

استاندار فارس با تاکید براینکه دعوت‌کنندگان و برگزارکنندگان مراسم سخنرانی علی مطهری، زمان و چگونگی ورود وی را به مسئولان انتظامی و امنیتی استان فارس و شهرستان شیراز اطلاع‌رسانی نکرده بودند، گفت: بی‌تردید اگر اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح انجام شده بود، پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شد که آقای مطهری به‌‌عنوان نماینده مجلس از محل پاویون تا محل سخنرانی بدرقه شود.

وی تصریح کرد: شورای تامین شهرستان شیراز کتبا نظر خود را در خصوص این برنامه و حضور آقای مطهری اعلام کرده بود.

استاندار فارس گفت: ما از طریق فرماندار جهرم که رابطه دوستی با آقای مطهری دارند، از ایشان خواسته بودیم که برای این سخنرانی به شیراز نیایند و این سفر را با چند روز تاخیر انجام دهند، ظاهرا ابتدا ایشان پذیرفته بودند اما بعد اعلام می‌کنند که باید از طرف دانشگاه نیز اعلام شود.

احمدی تصریح کرد: من خدا را شاهد می‌گیرم که آنچه می‌گویم عین واقعیت است، آقای مطهری نماینده مجلس و فردی شناخته شده است، لذا بر ما فرض و لازم بود که اقدامات لازم را برای امنیت و احترام ایشان پیش‌بینی کنیم، از طرفی میهمان شهر ما بوده‌اند و باید حرمت می‌گذاشتیم.

استاندار فارس با بیان اینکه مدیرکل سیاسی استانداری از طریق تماس تلفنی از قائم مقام دانشگاه در مورد زمان حضور آقای مطهری سئوال کرده بود اما زمان دقیق اعلام نشد، فرماندار شیراز نیز نامه نوشته و خواستار اعلام زمان برنامه‌ ورود و سخنرانی شده بود.

احمدی اضافه کرد: ما که نمی‌توانستیم از ابتدای صبح گارد در محل فرودگاه مستقر کنیم،‌ این اقدام شایسته نبود، از طرفی حتی دعوت‌کنندگان نیز به‌درستی کار استقبال را انجام نداده‌اند.

وی یادآور شد: هفته گذشته دو بار آقای زیباکلام به شیراز سفر و سخنرانی کرد و هیچ مشکلی هم ایجاد نشد، اما در شرایط حاضر و با توجه به مشکلات موجود در دانشگاه شیراز و اختلافاتی که بین این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد،‌ حضور آقای مطهری به صلاح نبود.

استاندار فارس تصریح کرد: برخی افراد و گروه‌ها تلاش می‌کنند که بار مسئولیت را به دوش مسئولان سیاسی استان بیندازند،‌ اما به‌خاطر داشته باشیم که اگر حرف نهادهای مسئول را گوش کرده بودیم،‌ شاهد وقوع این مشکل نبودیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها