خبرهای داغ:
«سفری از جنس نور»/13

نظری: اردوهای راهیان نور اثرگذاری بالایی در جامعه دارد

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان همدان گفت: اردوهای راهیان نور اثرگذاری بالایی در جامعه دارد.
کد خبر: ۸۵۰۴۲۰۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، وحید نظری در ستاد پشتیبانی راهیان نور شهرستان همدان با بیان اینکه سپاه سهمیه‌ای برای حضور افراد در مناطق عملیاتی ندارد و از یک نفر تا هزار نفر می توانند دراین طرح شرکت کنند، اظهار داشت: اصرار برای حضور مردم در مناطق عملیاتی به دلیل اثر گذاری این طرح در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بعد از اعزام افراد با حضور در مناطق عملیاتی متحول می شوند، افزود: برخی افراد بعد از شنیدن صحبت‌های راویان و همرزمان شهدا انچنان متحول می شوند که پس از آن سفر خود یکی از متولیان اعزام کاروان راهیان نور می شوند.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان همدان عنوان کرد: وقتی فردی در این سفرها متحول شود صالحات و باقیات برای ماست چراکه این مکان بر روح و روان و جسم افراد تاثیر می گذارد.

وی یادآورشد: بخش اعظمی از هزینه های راهیان نور صرف کرایه اتوبوس ها می شود که امیدواریم سازمان حمل و نقل و پایانه های در این زمینه همکاری داشته باشد.

فرماندار همدان نیز با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ دستگاه دولتی در همدان وجود دارد، افزود: دفاع مقدس بر اساس فرموده مقام معظم رهبری گنجینه‌ای فرهنگی است چراکه برای انجام یک کار فرهنگی به برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان نیاز داریم اما حماسه دفاع مقدس یک میراث فرهنگی است که باید با تمام وجود از آن حمایت کرد.

علی تعالی در ادامه با بیان اینکه یکی از نتایج مثبت دفاع مقدس ایستادگی مردم ایران در مقابل قدرت های جهانی بود که صدام را حمایت می کردند، اظهارداشت: در طول هشت سال دفاع مقدس تحول عظیمی در مردم ایران ایجاد شد که در این زمینه الطاف اهل بیت(ع) نیز ما را کمک کرد تا در دوران جنگ در مقابل دنیا بایستیم و یک نتیجه تاریخی که پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران بود به دست اوریم.

وی با تاکید براینکه شهدا گوهرهای تابناکی هستند که کارهای بزرگی انجام دادند، ابراز داشت: در کشوهایی که جنگ رخ داده برای شهدا موزه ها و نماد هایی ساخته اند و در مناسبت های مختلف مراسم یادبودی برگزار می شود و این در حالیست که هشت سال جنگ ایران قابل قیاس با جنگ آن کشورها که بر سر مادیات بوده نیست که در همین راستا باید از میراث تاریخی خود حمایت و از آنها به نحو احسن بهره ببریم.

فرماندار همدان با تاکید براینکه نوجوانان و جوانان با حضور در مناطق عملیاتی متحول می شوند، گفت: همین امر جوانان را در برابر هجمه های دشمنان واکسینه می کند.

وی در ادامه با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور در ایام تعطیلات نوروز افزود: در اجرای این طرح باید همه همکاری کنند و به گونه های نباشد که همه وظایف به دوش یک ارگان باشد و در این راستا باید مدیران شهرستانی و دستگاه ها شرکت فعال داشته باشند.

تعالی با تاکید بر اینکه همه باید با یک احساس مسئولیت انقلابی و شرعی در اعزام کاروان راهیان نورمشارکت کنند و اجازه ندهند که حضور مردم کمرنگ شود، اظهارداشت: برای ادارات شهرستانی سهمیه ای به مبلغ دو تا سه میلیون مشخص شده که سازمان ها باید آن را تهیه و به حساب سپاه ناحیه شهرستان همدان واریز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات