خبرهای داغ:
با حضور مسئولان صورت گرفت

کلنگ‌زنی مرکز اورژانس موقوفه بیمارستان امام حسین(ع) در ملایر

کلنگ مرکز اورژانس موقوفه ملایر با جمعی از مسئولین شهرستان ملایر با اعتبار اولیه 30 میلیارد به زمین زده شد.
کد خبر: ۸۵۰۴۲۰۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در آیین گلنگ زنی اورژانس و کلینیک ملایر اظهار کرد: منابع اورژانس و کلینیک تخصصی ملایر از محل اجرای نیات موقوفات سیف الدوله تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی گفت: با توجه به نیت مرحوم سیف الدوله قرار بر احداث بیمارستان 12 تخته خوابی بوده که با توجه به تکمیل بودن سرانه تخت ملایر تصمیم بر ساخت اورژانس گرفته شد.

وی گفت: برای ساخت مرحله اول و ساخت ساختمان اورژانس ملایر بین 25 تا 30 میلیارد ریال هزینه برآورد شده است و اورژانس در دو طبقه ساخته می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر تاکید کرد: اوقاف هیچگونه دخالتی در امور مدیریتی و اجرایی اورژانس نداشته و فقط بر روند اجرایی و ساخت اورژانس نظارت می‌کند.

وی با اشاره به زیربنای 2 هزار و 300 متر مربع ساخت اورژانس ملایر تصریح کرد: در طبقه اول اورژانس بخش‌های بستری موقت، اتاق عمل، تزریفات، اتاق معاینه، بخش سوختگی، اتاق ایزوله، انبار، اتاق استراحت پزشک و پرسنل، داروخانه و سالن انتظار پیش بینی شده است.

عزیزی افزود: در طبقه همکف نیز سالن انتظار، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، اتاق عمل، بخش‌های جراحی، داخلی، مامایی، اطفال، ارتوپدی، بایگانی و سرویس‌های بهداشتی ساخته می‌شود.

علی نعمت چهاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به نیاز ملایر به یک اورژانس اظهار کرد: فضای محدود اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و نیاز مبرم ملایر برای ساخت اورژانس پس از پیگیری‌های برای ساخت اورژانس این پروژه آغاز شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز اظهار کرد: بیمارستان امام حسین(ع) بزرگترین مرکز تخصصی شهرستان و مرکز حوادث و سوانح ترافیکی جنوب استان است.

محسن ترکاشوند با بیان اینکه بیمارستان امام‌حسین(ع) بیشترین بار حوادث و سانحه را دارد، افزود: با وجود این امر صاحب کوچکترین اورژانس است و به همین دلیل نیاز به اورژانس و کلینیک تخصصی احساس می‌شد که اقدامات لازم برای احداث این اورژانس در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا توافقات نهایی انجام شده که با نقشههای اولیه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی همدان در اختیار ما گذاشته است، اورژانس در دو طبقه با زیربنای هر طبقه یک هزار و 150 مترمربع با تجهیز اوقاف ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات