سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد:

شورای نگهبان از لایحه بودجه 94 ایراد گرفت

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان ایراداتی را به لایحه بودجه سال 94 وارد دانسته است که این ایرادات تا پایان وقت اداری امروز در نامه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۰۴۱۵۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان گفت: برخی از ایرادات به بودجه سال 94 در مورد احکام تصویب شده در این ارتباط است که ماهیت غیر بودجه‌ای دارد و برخی از مواد تصویب شده در لایحه بودجه به دلیل مغایرت با سیاست‌های کلی نظام مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: در اعلام ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در مورد بودجه سال 94 نامه‌ای با 15 بند تدوین شده که 14 بند آن ناظر بر تبصره‌های بودجه و بند 15 آن یک تذکر کلی در مورد خارج کردن احکام غیربودجه‌ای از لوایح بودجه سال‌های آینده است.

ابراهیمیان اضافه کرد: در بند (ز) تبصره 21 بودجه حذف یارانه خانوارهای پردرآمد مطرح شده که شورا به آن ایراد گرفته که منظور از خانوارهای پردرآمد باید روشن شود و در این باره رفع ابهام صورت گیرد تا شورا نظر خود را در مورد آن اعلام کند.

وی افزود: در بخشی نیز بحث صندوق توسعه ملی مطرح شده که درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی صادراتی که طبق سیاست‌های کلی باید بخشی از درآمد فروش این فرآورده‌ها به صندوق توسعه ملی واریز شود که در این بخش ابهاماتی در بند (ن) تبصره 2 وجود داشت که باید از سوی مجلس رفع شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین بیان داشت: تبصره (1) بودجه نیز مغایر با اصل 126 قانون اساسی دانسته شد و برخی از ایرادات وارده در مورد به کار بردن اصطلاحات لاتین در متن لایحه بودجه است که طبق اصل 15 قانون اساسی باید زبان و خط فارسی در این متون به کار برده شود.

 

ابراهیمیان در پایان گفت: خرید سربازی توسط سربازان غایب که در بودجه سال 94 به آن پرداخته شده بود مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گرفت و شورا با آن مخالفتی ندارد.

لایحه بودجه سال 94 نیمه آذر از سوی دولت به مجلس ارائه شد و پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق برای بررسی به صحن علنی مجلس آمد و سه‌شنبه هفته گذشته 12 اسفند ماه نیز با پایان روند بررسی و تصویب به شورای نگهبان ارسال شد.


منبع: فارس

ارسال نظرات