خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: به لطف خدا توسعه کمی و کیفی در راهیان نور مشهود بوده است و حضور قریب شش میلیون زائر را پیش بینی کرده‌ایم و آمادگی کامل داریم.
کد خبر: ۸۵۰۴۱۴۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری راهیان نور با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج امروز برگزار شد.

سردار فضلی در این مراسم با اشاره به حج بصیرتی اردوهای راهیان نور گفت: با توسعه زیرساخت‌هایی که نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و برنامه ریزی عمیق و انسجام کامل همه دستگاه‌های کشوری و لشگری امروز به فضل و عنایت خدا راهیان نور به یک بلوغی در خدمت‌رسانی به زائران رسیده است. دوره زمانی ما هرسال از اول اردیبهشت ماه تا پایان فروردین سال بعد است و الآن در سال زمانی 93 و 94 هستیم.

وی افزود: به لطف و عنایت خدا توسعه کمی و کیفی مشهود بوده است وجمعیتی را به میزان 6 میلیون نفر به عنوان زائر پیش بینی کرد‌ایم بخش‌هایی به یادمان‌ها اعزام شده‌اند و در حال زیارت یادمان‌ها و بخشی تا اخر فروردین اعزام خواهند شد. دانش اموزان، طلاب، دانشجویان، متخصصین از همه اقشار و بخش عمومی احاد مردم که معمولا به شکل خانوادگی حضور دارند این جمعیت عظیم را تشکیل می‌دهند. امروز برای خدمت به همه زائران چه در داخل و چه زائران خارجی آمادگی کامل داریم.همه خانواده بزرگ نیروهای مسلح ارتش ناجا مهندسی رزمی جهاد بسیجیان و پاسداران در هدایت راهبردی ستاد مرکزی راهیان نور در ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مشارکت دارند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آمار بالای حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور امسال گفت: در اعزام یک میلیون و 25 هزار دانش آموز و فرهنگیان عزیز با وجود آنکه ایام ایامی بود که قبل از آن اردوها زیارت اربعین قرار گرفته بود و ایام امتحاانت دانش آموزان در این مقطع قرار داشت اما در سراسر کشور 590 هزار نفر دانش آموز تا به امروز اعزام شده‌اند. اعزام‌ها به 5 استان زمینی خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بوده است. و بخشی نیز در اردوهای راهیان نور دریایی شاهد بوده‌ایم.دانش اموزان برای اولین بار امسال از راهیان نور دریایی نیز بهره مند شدند. 22 هزار دبیرستان و 22 هزار مدیر کاروان امسال به کاروانیان اضافه شد و آمادگی برای پذیرایی آنها کاملا محیا بوده است.

سردار فضلی با اشاره به اعزام عمومی زائران گفت: در بخش زائران عمومی هم در ایام قبل از سال تحویل و هم بعد از آن حجم فراوانی از زائران را شاهد هستیم. هر زائری در محل سکونتش در مقام پایگاه‌های مقاومت در مساجد و یا مدارس می‌تواند ارتباط گرفته و برای شرکت در راهیان نور ثبت نام کند و به این وسیله از خدمات تمام زائرسراها بهره بگیرد. چنانچه در اردوگاه‌های درنظرگرفته شده حتی جا کم آمد می‌توانند خیمه‌هایشان را در اردوگاه‌ها بنا کنند. این مستلزم اطلاع رسانی و توجیح خوب مردم است که امسال بهتر از سالهای گذشته چنین آمادگی را داریم. 

وی با اشاره به راهیان نور دریایی گفت: امسال سال پنجمی بود که در عرصه دریا هم توانستیم بخش خوبی از جامعه هدف را پذیرش داشته باشیم هم اکنون نیز کاروان‌های راهیان نور در حال عزیمت به راهیان نور دریا هستندو مردم ما از این موهبت کم بهره بودند و با حضور نیروی دریایی سپاه و ارتش در خلیج فارس در استان‌های هرمزگان و بوشهر پذیرای زائران به ویژه بخشی از جامعه هدف مثل دانش آموزان و دانشجویان بیش از پیش بوده است. در 11 نقطه از یادمان‌های دفاع مقدس اجرای نمایش رزمی برای زائران را داریم در واقع تمام استان‌های پذیرای زائران یک نقطه را برای این کار به عنوان بازسازی عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس در نظر گرفته‌اند در خوزستان 5 نقطه برای اجرای این نمایش وجود دارد و اینها هیچ هزینه‌ای برای هیچ زائری دربرندارد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: جشواره ره آورد سرزمین نور از دیگر برنامه های ما است که افتتاحیه و برگزاری آن به زودی آغاز می‌شود و اختتامیه در 25 اسفندماه در اردوگاه شهید باکری و در سالن 6 هزار مترمربعی شهید جهان آرا برگزار خواهد شد. از سال گذشته به همت شورای فرهنگ عمومی کشور روز ملی راهیان نور مصوب شد و برای این عنوان تاریخ یکی از سفرهای مقام معظم رهبری که در دوره‌های مختلف در این سرزمین‌ها حضور داشته‌اند مدنظر قرارداده شد و آن هم 20 اسفندماه بود. در سراسر کشور برنامه‌هایی به ویژه در خرمشهر و در اردوگاه شهید باکری با حضور خانواده نیروهای مصلح زائران راهیان نور مسئولین و مردم خوزستان به مناسب روز ملی راهیان نور برگزار می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها