استاندار زنجان گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور بر اساس یک برنامه‌ریزی متمرکز با محوریت سپاه انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۰۷۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

جمشید انصاری در جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان دفاع مقدس را یکی از روشن‌ترین برهه‌های تاریخ ایران برشمرد و اظهار داشت: حماسه مردم ایران در این برهه از تاریخ باید به نسل جدید انتقال یابد.

وی بر ضرورت آشنایی نسل جدید و همچنین کسانی که در آن تاریخ موفق به حضور در جنگ نشده‌اند، تاکید و اضافه کرد: اعزام کاروان‌های نور فرصت مناسبی برای دیدن واقعیت‌های جنگ و آشنایی با ایثارگری‌های رزمندگان به شمار می‌رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور بر اساس یک برنامه‌ریزی متمرکز با محوریت سپاه انجام می‌شود، ادامه داد: با این وجود برخی از این اعزام‌ها و برنامه‌ریزی‌های متناسب با آن، به صورت اختصاصی انجام می‌شود.

وی بر لزوم مراقبت‌های ویژه از کاروان‌های راهیان نور به لحاظ ایمنی تاکید کرد و افزود: این مراقبت‌ها برای پیشگیری از تلخ شدن کام مردم باید تشدید شود.

انصاری بیمه مطمئن را از الزامات اعزام کاروان‌های راهیان نور دانست و متذکر شد: این اقدام نیاز به دقت عمل فوق‌العاده دارد تا در صورت بروز وقایع ناخواسته، بتوان پاسخگو بود.

وی استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب عمومی را برای اعزام کاروان‌های نور الزامی و دارای مصوبه قانونی اعلام و تاکید کرد: این مصوبه دلایلی دارد که قابل اطمینان و تجربه بالای خودرو و رانندگان، یکی از این دلایل به شمار می‌رود.

استاندار زنجان کنترل خودروهای عمومی را به صورت متناوب از دیگر دلایل الزامی بودن استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در اعزام کاروان‌های راهیان نور عنوان کرد.

وی بر ضرورت حمایت پزشکی از کاروان‌های راهیان نور در ایام عید تاکید کرد و گفت: با توجه به مشغولیت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان در این ایام، نباید انتظار کمک از این استان در این حوزه وجود داشته باشد.

انصاری با بیان اینکه تدارکات کاروان‌های راهیان نور به صورت متمرکز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های محصولات فرهنگی ارائه شده به این کاروان‌ها باید باکیفیت و قابل استفاده باشد تا تاثیرگذاری مورد نظر را بر دریافت کنندگان بگذارد.

وی هدف از حضور در مناطق جنگی را استماع گزارش رزمندگان عنوان کرد و افزود: این هدف ضرورت توجه به بخش فرهنگی را در این کاروان‌ها الزامی می‌کند.

استاندار زنجان علاقمندی ایثارگران و رزمندگان را برای حضور در مناطق جنگی و ارائه تجربیات خود بخشی از واقعیت‌های موجود اعلام کرد و گفت: باید از این علاقمندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده شود.

وی به علاقه خانواده شهدا برای حضور در کاروان‌های راهیان نور مردم عادی اشاره و تاکید کرد: مسئولان باید ضمن فراهم کردن این زمینه حضور، از توان آنها برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنند.

ارسال نظرات