نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب در جریان اتفاقات انقلاب و جنگ تحمیلی نبودند، گفت: یاداشت‌ها و اسناد شهدای استان برای نسل جدید بازگو شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۰۵۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸




خبرگزاری بسیج مازندران، حسین نیازآذری در بازدید از نمایشگاه بوی بهشت با بیان اینکه آنچه امروز می‌تواند شرایط را تغییر دهد، کارهای فرهنگی است، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، زنده نگه داشتن راه امام (ره) و تداوم راه شهیدان است.

 

وی بیان داشت: اگر روزی ما غافل شویم از کار فرهنگی و ارزش‌های والای انقلاب و شهدا، آن روز، روز سختی برای همگان است.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی در عرصه بین الملل، همه نگاه‌ها معطوف به جمهوری اسلامی است، افزود: انجام فعالیت‌ حتی فرهنگی کار دلی بوده و باید به وسط میدان آمد تا ادامه دهنده راه شهدا بود.

 

نیازآذری گفت: سفری که به یونسکو داشته، دشمنان انقلاب و اسلام تلاش کردند، روز عاشورا را در تقویم یونسکو روز شادی نشان دهند که با کمک سفارت ایران، این مشکل برطرف شد.

 

وی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب در جریان اتفاقات انقلاب و جنگ تحمیلی  نبودند، گفت: یاداشت‌ها و اسناد شهدای مازندران برای نسل جدید بازگو شود.

 

نیازآذری خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باید در انعکاس آثار شهدا در جامعه پررنگ تر عمل کند.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید عکس‌ها و اسناد شهدا در طاقچه ها خاک بخورد، تصریح کرد: باید همه سازمان‌ها در اشاعه و سیره شهدا در بین جوانان بسیج شوند.

 

تدوین تاریخ شفاهی زندگی‌نامه شهدای مازنی

 

مسئول نمایشگاه بوی بهشت گفت:اکنون در حال تهیه گزارش تصویری  و تاریخ شفاهی از زندگی شهدا و خانواده‌های آنها در شهرهای استان مازندران هستیم.

 

سید اسماعیل حسین پور با بیان اینکه تاکنون از 210 خانواده شهید برای تاریخ شفاهی از سبک زندگی آنها انجام شد، افزود: متاسفانه هیج نهادی برای ادامه کار با ما همکاری نمی‌کند.

 

وی افزود: سه هزار ساعت از خانواده‌های شهدا مصاحبه تصویری داشته و به دلیل نداشتن امکانات تاکنون هیچ یک از این آثار را نتوانستیم پیاده کنیم.

 

فرزند شهید حسین پور با بیان اینکه بیش از یک میلیون سند از شهدا جمع آوری کرده است،گفت:شهرستان بابل نیازمند یک موزه و سالن برای ترویج آثار شهدا به نسل جوان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها