سردار انصاری در همایش وبلاگ‌نویسان ایثار و شهادت خبر داد

حمایت بنیاد شهید از تشکیل جبهه فرهنگی واحد وبلاگ‎نویسان حوزه ایثار و شهادت

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با طرح پیشنهاد تشکیل جبهه فرهنگی واحد وبلاگ‎نویسان حوزه ایثار و شهادت گفت: برای حرکت منسجم به چنین طرحی نیازمندیم. بنیاد شهید هم در پی انجام وظیفه ترویجی خود، از این موضوع حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۰۴۰۲۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز گذشته در «همایش جبهه مجازی وبلاگ‌نویسان ایثار و شهادت» که در آستانه روز شهید برگزار شد، گفت: اگر بنای حرکت امام راحل(ره) را در مبارزه از سال 42 در نظر بگیریم، در طول این 50 سال فرهنگی عاشورایی بازتولید شده که پشتوانه امنیت ملی کشور بوده و این فرهنگ‌‌ همان فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کشور ما همچنان پایدار و با عزت باشد، باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگاه داریم و گسترش دهیم. اگر امروز ایران به‌عنوان یک قدرت در سطح جهان و به‌خصوص منطقه مطرح است به دلیل وجود همین فرهنگ است. امروز خط مقاومت در منطقه ایجاد شده است و رژیم صهیونیستی را به‌سوی زوال کشانده و این فرهنگ از تهران تا تل‌آویو جریان دارد.

قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ممکن است آفت‌هایی حماسه مبارزات امام خمینی (ره) و دفاع مقدس را تهدید کند، گفت: مانند بسیاری دیگر از جریانات، این حرکت هم ممکن است با سه آفت تحریف، تخریب و فراموشی روبرو شود. همواره افراد دلسوز در پی حفظ این جریان و انتقال آن به نسل‌های آینده هستند و در مقابل، گروهی در پی ایجاد اسلام هراسی و تحریف و تخریب چهره اسلام هستند.

سردار محسن انصاری ادامه داد: برای جلوگیری از این تخریب، تحریف و فراموشی باید از سه روش پایش، پالایش و پویش استفاده کرد. وقتی ما جریان پیام‌آوران ایثار را شروع کردیم، عده‌ای به ما ایراد گرفتند که چطور کسانی که خود در دفاع مقدس حضور نداشتند به روایت درباره آن بپردازند؟ جواب ما این بود که مگر وقتی امروز کسانی که از حماسه عاشورا صحبت می‌کنند، در آنجا حضور داشتند؟

وی افزود: برای بیان هر موضوعی باید از ابزارهای روز استفاده کرد. امام خمینی (ره) خون شهدای ما را در امتداد خون شهدای عاشورا دانسته‌اند. امروز هم کسانی که در عراق و فلسطین و کشورهای دیگر برای مقابله با جریان‌های ضدفرهنگی شهید می‌شوند، در امتداد‌‌ همان مسیر عاشورا حرکت می‌کنند؛ ما باید با تمام ابزارهای موجود در برابر این جریانات و جبهه‌های مخالف بایستیم و مقاومت را نهادینه کنیم.

قائم مقام بنیاد یکی از ابزارهایی که می‌توان در اینترنت برای جلوگیری از فراموشی حماسه‌ها از آن استفاده کرد را وبلاگ دانست و گفت: امروز در کشور ما تعداد وبلاگ‌ها از مرز میلیون گذشته است و ایران جزو 10 کشور بر‌تر دنیا درزمینهٔ وبلاگ نویسی است و باید از این فرصت مناسب برای انجام کار ترویجی استفاده کافی را داشته باشیم. هر وبلاگ نماینده یک فکر است و می‌توانیم از این ظرفیت برای جریان سازی استفاده کنیم. در این مسیر باید به این فرمایش رهبر معظم انقلاب توجه کنیم که فرموده‌اند «نبرد فرهنگی را با مقابله به‌مثل می‌شود پاسخ داد. کار فرهنگی و هجوم فرهنگی را با تفنگ نمی‌شود جواب داد. تفنگ او، قلم است».

دکتر محسن انصاری با طرح پیشنهاد تشکیل جبهه فرهنگی واحد وبلاگ‎نویسان حوزه ایثار و شهادت، گفت: برای حرکت منسجم در این حوزه به چنین طرحی نیازمندیم. وبلاگ نویسان یک هیئت مؤسس را برای تأسیس این جبهه فرهنگی مشخص کنند و در پی ثبت رسمی این گروه باشند و بنیاد هم در پی انجام وظیفه ترویجی خود، از این موضوع حمایت خواهد کرد. شبکه‌های مجازی به‌عنوان بخش بسیار مهمی از شبکه‌های اجتماعی در حوزه ایثار و شهادت می‌توانند از فراموش شدن حماسه‌ها جلوگیری کنند.

در پایان این مراسم پس از قرائت بیانیه هیئت داوران همایش جبهه مجازی وبلاگ‌نویسان ایثار و شهادت، از اکبر دارابی از بوشهر استان با وبلاگ «خاطرات شهدا» به‌عنوان نفر اول، جواد حسین‌زاده از استان تهران با وبلاگ «صالحون» به‌عنوان نفر دوم و احمد یوسفی از بروجرد با وبلاگ «سرافرازان» به‌عنوان نفر سوم معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین از حسین بختیاری از شهر خرم‌آباد با وبلاگ «پیروان شهدا»، رضا حُر ریاحی از شهر الیگودرز با وبلاگ «آسمانی‌ها»، مهدی یعقوبی از نهاوند با وبلاگ «شهدا»، زینب بختیاری از خرم آباد با وبلاگ «رفاقت با شهدا» و محمود جان‌محمدی از تهران با وبلاگ «اهل یقین» به‌عنوان منتخبان این همایش تجلیل شد.

استان لرستان هم با 150 وبلاگ فعال در حوزه ایثار و شهادت به‌عنوان استان بر‌تر معرفی شد و از مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، این استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار