ساختن و آباد نگاه داشتن مسجد به‌عنوان جایگاه خداوند نشانه ایمان است؛ اما منظور از آباد ساختن مساجد صرفاً آبادى ساختمان نیست.
کد خبر: ۸۵۰۴۰۰۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین عصر 17 اسفند در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سالن کوثر اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه از آغاز اسلام، از مسجد علاوه بر وظایف دینى و الهى، استفاده‌هاى دیگرى نیز شده است.

وی اضافه کرد: مردم براى بحث درباره مسائل روزانه و براى کارهاى مهم دیگر گرد کعبه جمع مى‌شدند، پیامبر(ص) مى‌نشستند و افراد به ملاقات ایشان مى‌آمدند و با آن حضرت به بحث و گفت‌وگو مى‌پرداختند.

حسینی افزود: مساجد الهى را تنها کسى آباد مى‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورد و نماز را به پا دارد و زکات را بپردازد و از چیزى جز خدا نترسد. امید است چنین گروهى هدایت یابند.

امام جمعه خمین در پایان، خاطرنشان کرد: ساختن و آباد نگاه داشتن مسجد به‌عنوان جایگاه خداوند نشانه ایمان است؛ اما منظور از آباد ساختن مساجد صرفاً آبادى ساختمان نیست، بلکه به معناى اجتماع و شرکت در مسجد نیز است و طبیعى است آباد کردن مسجد تنها روى هم گذاشتن سنگ و آجر نیست؛ چراکه این کار را طاغوتیان بهتر انجام مى‌دهند.

ارسال نظرات