خبرهای داغ:
با حضور رئیس سازمان بسیج کارمندان استان قم؛

مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی در روستای سراجه قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی با حضور رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در مدرسه دخترانه روستای سراجه قم برگزارشد.
کد خبر: ۸۵۰۳۹۵۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی در مدرسه دخترانه روستای سراجه قم برگزار و در حاشیه این مراسم علاوه بر کاشت 15 نهال نمادین توسط مدیران استانی در این مدرسه دخترانه، 300 نهال به شورای اسلامی روستا سراجه تحویل داده شد.

در ابتدای این مراسم احمد عفتان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: طرح استفاده از همیاران طبیعت برای اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان اجرایی می‌شود و افراد در این طرح علاوه بر سپری کردن آموزش‌های لازم در صورت نیاز به افراد ناآگاه و متخلف که سبب هدر رفتن منابع طبیعی می‌شوند، تذکرهای زبانی می‌دهند.

وی تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی و تبدیل قوانین منابع طبیعی به معارف عمومی را از اهداف طرح همیار طبیعت خواند و افزود: دانش‌آموزان با دریافت کارت‌هایی به گروه همیاران طبیعت پیوسته و در صورت مشاهده حادثه ناگواری با استفاده از شماره‌های نوشته شده در پشت کارت‌ها اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهند.

همچنین مهدی بوالحسنی، رئیس سازمان بسیج ادارات استان قم هم در این مراسم گفت: سازمان بسیج ادارات استان قم با همکاری شهرداری قم در نزدیکی بوستان جوان 15 هزار و در حدفاصل کوه خضر نبی و مسجد مقدس جمکران 6 هزار نهال کاشته است.

وی حفاظت از منابع طبیعی را رسالتی بر دوش اقشار مختلف جامعه اسلامی دانست و گفت: تاکنون اداره‌کل منابع طبیعی استان قم اقدامات مناسبی در راستای حراست از منابع طبیعی انجام داده است و امیدواریم مسئولان و مردم فهیم استان قم در ادامه این راه همیار اداره‌کل منابع طبیعی باشند.

ارسال نظرات