خبرهای داغ:
امروز؛

فرماندار و مدیرکل بنیاد شهید همدان با خانواده شهیدان وثوقی دیدار کردند

فرماندار همدان به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از خانواده شهیدان محمدرضا و حمیدرضا وثوقی دلجویی کردند.
کد خبر: ۸۵۰۳۸۶۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرماندار همدان امروز در دیدار با خانواده شهیدان وثوقی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری شهیدان در دوران دفاع مقدس خطاب به مادر شهیدان وثوقی اظهار داشت: شهدای ما در دامن شیر زنان و مادرانی مثل شما پرورش یافتند که قطعا از شفاعت فرزندان خود بهره مند می‌شوند.

  1. علی تعالی افزود: ما نیز خود را خادم خانواده شهدا می‌دانیم و معتقدیم تا ابد مدیون خون آنها هستیم.

در این دیدار مادر شهیدان وثوقی نیز با اشاره به خاطراتی از فرزندان شهیدش اظهار امیدواری کرد تا جوانان نسلهای بعد از شهدا الگو گرفته و رفتار و کردار شهدا به افسانه تبدیل نشود.

فرماندار همدان با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات والفجر 4 وقتی شجاعت و دلاوری یکی از رزمندگان که سالهای قبل از شاگردانم بود را می‌دیدم به شجاعت وی در سن نوجوانی غبطه می‌خوردم.

شهید جاوید الاثر محمدرضا وثوقی فرزند اول این خانواده، سوم آذرماه 1348 چشم به جهان گشود و دانش آموز سال اول متوسطه بود که به عنوان نیروی بسیج در جبهه حضور یافت و در دوم اسفند 1364 در منطقه فاو عراق به درجه شهادت نائل آمد و تاکنون اثری از پیکر مطهرش به دست نیامده است.

شهید حمیدرضا وثوقی دومین فرزند خانواده وثوقی در مورخ 21 بهمن ماه سال 50 متولد شد و نام پدرش فولاد بود با شروع جنگ حمیدرضا همانند برادر بزرگ برای دفاع از میهن خود به جبهه نبرد اعزام شد. دوره‌های آموزشی غواصی را گذرانده و بعد از سپری کردن روزهای تلخ و شیرین دفاع در گردان آبی خاکی غواصی جعفر طیار لشکر 32 انصارالحسین(ع) در مورخ 5 تیرماه سال 1367 در منطقه ماووت عراق مورد اصابت خمپاره قرار گرفته و به یاران شهیدش پیوست.

شهید محمدرضا وثوقی برادر بزرگ تر حمیدرضا که در مورخ 30 بهمن ماه در منطقه عملیاتی فاو و در جریان عملیات والفجر 8 به شهادت رسید بعد از گذشت حدود 29 سال شهید مفقود الاثر است. پدر شهیدان وثوقی، مرحوم فولاد وثوقی سال 1383 به دیار باقی و دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات