خبرهای داغ:
با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی؛
از 28 هنرمند بسیجی شهرستان تویسرکان با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۸۶۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از هنرمندان بسیجی شهرستان تویسرکان، اظهار داشت: زبان هنر و به تبع تئاتر می‌تواند به عنوان بهترین ابزار برای انتقال افکار و اندیشه‌ها باشد.

محمدمهدی مفتح بیان کرد: می‌توان با بهره‌مندی از تئاتر و نگاهی ویژه به آن، با توجه به محتوا و منطبق بودن با آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در راستای ارتقاء فرهنگی جامعه گام برداشت.

وی تئاتر را یکی از تأثیر گذارترین هنرها دانست و افزود: بی شک هنر نمایش به عنوان هنری تأثیرگذار می تواند بستری مناسب را در انتقال آموزه های فرهنگی در جامعه فراهم کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای هنر تعزیه و سابقه تئاتر در ایران، عنوان کرد: در طول سالیان بسیار هنرمندان با استفاده از هنر تعزیه در قالب هنر و با بیان حوادث عاشورایی در آگاه سازی جامعه نقش مؤثری ایفا کرده اند.

وی با یادآوری عمق تأثیرگذاری تئاتر بر پیکره جامعه، ابراز کرد: در جوامع بزرگ امروز زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال افکار و اندیشه‌های افراد است.

مفتح با بیان اینکه اگر تئاتر با شکل و محتوای مذهبی آمیخته شود تأثیر مطلوبی بر روند رشد فرهنگی جامعه خواهد داشت، افزود: تئاتر اگر آمیخته با مفاهیم اخلاقی و آموزه‌های دینی باشد، در رشد دینی و فرهنگی اقشار مختلف جامعه نقشی مهمی ایفا کرده و می تواند از بروز مشکلات در جامعه جلوگیری کند.

در این مراسم از 28 هنرمند بسیجی تویسرکان عضو گروه هنری قائم تویسرکان با اعطاء هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات