تقاضای ۲۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست از سوی کمیسیون کشاورزی به معصومه ابتکار ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۸۱۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، درخواست تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست به معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ابلاغ شد.

متن کامل این ابلاغیه به شرح زیر است: با توجه به ارجاع تقاضای تعدادی از نمایندگان، رای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست از سوی هیات رئسه مجلس به کمیسیون کشاورزی مورخ ۹. ۱۲. ۱۳۹۳ تقاضا دارد دستور فرمایید حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ نامه، کلیه مستندات و مدارک آن سازمان در خصوص محورهای ذیل که در متن طرح تحقیق  تفحص قید شده است را جهت بررسی و بهره برداری لازم بر اساس ماده ۲۱۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس به این کمیسیون ارسال نمایید.

موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در مقابله با پدیده ریزگردها با محورهای ذیل:

۱: کلیه اقدامات پژوهشی و تحقیقی انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ریزگردها

۲: اقدامات نظارتی و اجرایی در جهت حفاظت محیط زیست و اختصاصا ریزگردها

۳: نحوه هزینه کرد بودجه های تخصیص یافته در حوزه ریزگردها

۴: مجوزهای صادره و یا مسامحه در خصوص خشکی تالاب ها که منجر به تشدید ریزگردها شده است.

این ابلاغیه از سوی عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی امضا شده است.

متقاضیان تحقیق و تفحص عبارتند از: اسماعیل جلیلی، دهدشتی، شیری، سامری، سید راضی نوری، درویش پور، سعدون زاده، حاجی، آقاجری، موسی احمدی، سید شکرخدا موسوی، پاپی زاده، شریعتی، خضری، حسینی، بهمئی، انصاری، سودانی، دارایی و صالحی نسب

بر اساس این گزارش عباس رجایی دی ماه سال جاری پس از تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان گفته بود: پس از برگزاری جلسات با ابتکار مقرر شد در ابتدا کارگروه‌های استانی با هدف بررسی مشکلات تشکیل و با لحاظ اولویت‌بندی به بررسی مشکلات محیط زیست در نقاط مختلف کشور بپردازند. طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مشروط متوقف شد، این تصمیم به این معنی است که یکسری کارگروه‌ها برای بررسی مشکلات زیست محیطی استان‌های مختلف با لحاظ اولویت‌بندی تشکیل شده و برای مشکلات موجود راه‌حل اساسی پیدا کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه گزارش عملکرد کارگروه‌های مذکور در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی واقع خواهد شد٬ گفت: اگر با تلاش کارگروه‌ها به نتیجه مطلوب تفحص‌کنندگان در زمینه رفع مشکلات استانی نائل نشویم تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست دوباره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است تلاش های بسیاری خصوصا از سوی اعضای فراکسیون محیط زیست که تابش رییس آن و پیر موذن یکی از اعضایش بود، برای توقف این تحقیق و تفحص صورت گرفت.

ارسال نظرات