می‌توان متصور بود که قرار گرفتن در صف های طولانی توزیع سبد کالا در مازندران، حس بسیار ناخوشایند و زیرسوال بردن حرمت، شأن و منزلت مردم را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۵۰۳۷۹۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

 

 

خبرگزاری بسیج مازندران، دولت تدبیر و امید از 13 بهمن‌ماه سال 92 اولین توزیع سبد کالا در کشور را شروع کرد، حرکتی که دكتر حسن روحانی از زمان تبلیغات انتخاباتی وعده‌ آن را داده بود و در واکنش به سوالات درخصوص سرنوشت یارانه نقدی در صورت پیروزی در انتخابات، اعلام كرده بود: «ضمن حفظ يارانه نقدی، باید سبد کالایی هم برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفت."

 

متاسفانه کمبود مراکز توزیع سبد كالا و سیاست‌های نادرست، موجب صف‌های مردمی مقابل مراكز عرضه آن شده، اتفاقی که یکی از آسیب‌های دولت قبل در توزیع اقلام مشمول تنظيم بازار محسوب می‌شد و اين بار دولت روحانی هم گرفتار همين مشكل شد.

 

صف‌هایی که بی‌شک شأن و منزلت شهروندان را برای دریافت چند قلم كالا خدشه‌دار کرده و تصاوير آن بازخورد مناسبی ندارد.

 

در شهرستان نکا مدتی است که فروشگاه مکان توزیع این سبد کالا برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته و در این مدت با ازدحام جمعیت متقاضیان همراه بوده که هرچه به سمت روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم به میزان این ازدحام افزوده می‌شود.

 

گلایه‌مندی مردم از بی‌نظمی و اختلال در سامانه الکترونیکی که باید کارت ملی و عابر بانک مشمولان سبد کالا را با آن مطابقت داد و افزایش زمان انتظار مردم در صف‌ها تنها مواردی از مشکلات پیش‌آمده در این مرکز توزیع است.

 

چگونگی توزیع سبد کالا در دولت تدبیر و امید با مخالفت‌هایی همراه بوده است، صف‌های طولانی برای دریافت این کالاها که بدون رعایت کرامت و شأن افراد تشکیل می‌شود، به معضلی جدی برای مردم تبدیل‌شده است، به‌طوری‌که با دیدن هر تجمعی به جرأت می‌توان گفت که سبد کالا در آنجا توزیع می‌شود.

 

می‌توان متصور بود که قرار گرفتن در صف توزیع سبد کالا حس بسیار ناخوشایندی را به همراه دارد که این صف‌ها به‌منزله رعایت نشدن حرمت و شأن مردم است.

 

حضور مردم از نقاط بعضاً دور روستایی در مکان توزیع، از ساعات ابتدایی روز که در بین آنان افراد مسن و زنان با شرایط جسمانی نامطلوب هم دیده می‌شود که این سوال را متبادر میسازد که آیا در دولت تدبیر و امید، اندیشیدن تدبیری مناسب برای حفظ کرامت مردمی که ولی نعمتان این نظام به‌شمار می‌روند، واقعاً کار دست‌نیافتنی است؟

 

آیا شیوه توزیع سبد کالا به همین منوال ادامه می‌یابد؟ امیدواریم در آینده شاهد صحنه‌هایی از به صف شدن مردم در این موضوعات نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها