خبرهای داغ:
برادر شهید حجت الاسلام سید محسن روحانی با بیان اینکه همه آحاد جامعه مرهون لطف شهدا و خون پاک آنان هستند افزود:این شهیدان عزیز با فداکاری و ایثار خود اسلام را زنده نگه داشته و زمینه زندگی مردم در زیر سایه اسلام را فراهم کردند.
کد خبر: ۸۵۰۳۷۳۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم و به نقل از ایرنا، سید مرتضی روحانی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برادر شهیدم در زمان جهاد هیچگاه از هیچ نهادی دریافتی نداشت و به دنبال نام نبود برای همین هیچ پرونده پرسنلی از این شهید که وضعیت ایشان را ثبت و ضبط کرده باشد وجود ندارد.

شهید روحانی به عنوان مسوول آموزش عقیدتی لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) در زمان جنگ تحمیلی همواره در میان رزمندگان پاسخگوی پرسش های آنان بود و با توجه به مطالعات بالایی که در علوم اسلامی داشت از پاسخ به پرسش های جوانان مشتاق آن دوران باز نمی ماند.

وی گفت: این شهید سعید کتابخانه ای مفصل داشت که از ایشان به یادگار مانده است و مطالعات گسترده ای در حوزه علوم اسلامی، انسانی، سیاسی و جغرافیای سیاسی و همچنین مباحث مرتبط با جنبش های آزادیبخش داشت.

روحانی گفت: شهید روحانی با تشکیل مجتمع رزمندگان برای دانش آموزان رزمنده که درصد بالایی از داوطلبان حضور در جبهه ها را تشکیل می دادند کلاس درس در سطوح مختلف و رشته های مختلف تشکیل داده بود تا آنان در کنار جهاد تحصیل خود را نیز ادامه دهند.

وی گفت: شهید روحانی با بچه های لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع)، صمیمی و مهربان بود و هرگز رابطه استاد و شاگردی نتوانست دیوار امتیازی بین او و بسیجیان ایجاد کند.

برادر شهید با بیان اینکه شهید روحانی فردی مهربان، صمیمی و خانواده دوست بود افزود: حفظ احترام پدر و مادر و اطرافیان از جمله ویژگی های بارز و مهم این شهید عزیز بود.

وی ادامه داد: شهید روحانی سعی می کرد تا با زندگی ساده و به دور از تجمل گرایی، کم نمودن خواب و خوراک و دل نبستن به امور دنیوی، خویشتن را مهذّب و نورانی کند و هنگام گرسنگی با کمی نان خالی خود را سیر می کرد و در جبهه نیز به یک جفت پوتین کهنه و یک دست لباس ساده قناعت می کرد.

برادر شهید گفت: روحانی هر چند به خوبی جریانات سیاسی روز را تحلیل می کرد، اما چنان متعهد و متشرع بود که هرگز زبانش به غیبت و تهمت آلوده نشد و حفظ حیثیت و آبروی اشخاص برای او اهمیت بالایی داشت.

وی ادامه داد: آن شهید عاشق و شیدای حضرت امام(ره) بود و ایشان را نائب امام زمان(عج) می دانست و از ابتدا به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای که از یاران حضرت امام(ره) بودند ارادت داشته و ایشان را از یاران فوق العاده امام می دانست.

روحانی با بیان اینکه همه آحاد جامعه مرهون لطف شهدا و خون پاک آنان هستند افزود:این شهیدان عزیز با فداکاری و ایثار خود اسلام را زنده نگه داشته و زمینه زندگی مردم در زیر سایه اسلام را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه این انقلاب مقدمه ظهور و حکومت حضرت ولیعصر(عج) است افزود: مردم ایران به عنوان بازماندگان شهدا نباید از مسیر آنان منحرف شوند و همواره پشتیبان ولایت فقیه باشند و فرامین ایشان را کامل رعایت کنند.

شهید حجت الاسلام و المسلمین سید محسن روحانی در سال 1339 در قم به دنیا آمد و پس از طی مراحل مقدماتی تحصیل وارد حوزه های علمیه شد و تا مقطع درس خارج از محضر اساتید بزرگی همچون حضرات آیات مشکینی، فاضل لنکرانی و ستوده بهره برد.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی با حضور در عرصه های مختلف به ایفای نقش پرداخت و پس از تشکیل تیپ علی ابن ابیطالب(ع) قم در سال 61 و سپس ارتقای آن پس از والفجر مقدماتی به لشکر به عنوان مسوول آموزش عقیدتی سیاسی این لشگر به ایفای وظیفه پرداخت.

شهید روحانی پس از سالها رشادت و فداکاری در جبهه های نبرد حق علیه باطل در سال 65 در منطقه جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.


ارسال نظرات