خبرهای داغ:
یادواره 110 شهید منطقه انصار الحسین(ع) قم و همچنین شهدای یگان دریایی با محوریت شهید اکبر خرد پیشه شیرازی فرمانده یگان دریایی لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) درزمان جنگ تحمیلی یکشنبه شب در مسجد انصارالحسین قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۷۳۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از ایرنا، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس دراین مراسم که خانواده معظم شهیدان، اعضای شورای اسلامی شهر قم و مدیران و مسوولان شهرداری قم در مسجد انصارالحسین(ع) قم حضور داشتند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خرد پیشه شیرازی و شهیدان یگان دریایی، اظهار داشت: آن شهید بزرگوار در طول جنگ تحمیلی و در جریان عملیات مختلف با جان فشانی، ایثارگریها و رشادتهای مثال زدنی خود ضربات سختی را به دشمن بعثی وارد نمود.

سردار غلامرضا جعفری، تصریح کرد: شیرازی از جمله شهدایی بود که با گذشتن از همه علایق دنیوی با شتافتن به جبهه های جنگ و قلب دشمن جان خویش را در راه حفظ تمامیت ارضی و امنیت و آرامش ملت ایران نثار کرد.

در این مراسم سردار لک زایی جانشین شهید خرد پیشه شیرازی در زمان جنگ تحمیلی و همچنین همسر این شهید گرانقدر به روایتگری و وصف ایثارگری های آن شهید در زمان جنگ پرداختند.

همچنین در خاتمه این مراسم به همت شهرداری منطقه 3 المان شهری شهید خرد پیشه شیرازی رونمایی شد.

این مراسم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم ترتیب یافته بود.

شهید اکبر خردپیشه شیرازی در سال 1334 در خرم بید فارس به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان محل گذراند و دبیرستان را با گرفتن دیپلم در آباده به پایان رساند.

سال 1355 جهت تحصیل در حوزه علمیه، به قم عزیمت نمود و در مدرسه مرحوم آیه الله العظمی گلپایگانی (ره) مشغول تحصیل شد، همزمان با مبارزات مردم انقلابی، مخفیانه به پخش عکس و اعلامیه های حضرت امام پرداخت و مسئولیت تظاهرات شبانه را در محل به عهده گرفت، او در این راه چندین مرتبه، هنگام پخش اعلامیه و عکس امام خمینی (ره) به دست ماموران، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وی پس از انقلاب، با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت این نهاد در آمد و پس از مدتی فرماندهی عملیات سپاه قم را بعهده گرفت.

همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، وی راهی جبهه شد و در چندین عملیات شرکت کرد.

در عملیات فتح خرمشهر با هدایت و فرماندهی گردان تبوک رشادتها و حماسه های فراوان آفرید و در همین عملیات به شدت مجروح گردید، پس از فتح خرمشهر، مسئولیت آموزش نظامی پادگان 21 حمزه را به عهده گرفت، و پس از آن مسوولیت فرماندهی یگان دریایی لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) را به عهده گرفت.

وی درنهایت در عملیات کربلای چهار در جزیره بوارین درسال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ارسال نظرات