مراسم ناوشکن پیشرفته دماوند به‌طور رسمی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل و به ناوگان شمال و منطقه چهارم این نیرو ملحق شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۷۲۲
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، مراسم الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش با حضور مقام های عالی رتبه از جمله سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و ... در حال برگزاری است.

ناوشکن دماوند توسط کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری حدود 400 دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است، نمونه نخست این کلاس از ناوشکن در جنوب ایران با عنوان ناوشکن جماران به ناوگان آب‌های نیلگون خلیج فارس پیوسته است.

ناوشکن دماوند دارای ویژگی‌های اساسی در مقایسه با جماران یک است،‌ نخستین ویژگی آن است که این ناوشکن از نظر ساختار دارای سازه‌ای متفاوت بوده به‌صورتی که از آخرین فناوری محاسبات و قدرت ساخت و سازه برخوردار است.

ناوشکن دماوند مجهز به سامانه‌های توپ 76 و 40 میلی‌متری، سامانه‌های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی، سامانه جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک بوده و قابلیت حمل بالگرد را مانند جماران یک دارد.

ناوشکن دماوند با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری اهداف هوایی، سطحی و زیر سطحی، مسلح به سامانه موشکی کروز و اژدرافکن است.

ارسال نظرات