اختتامیه نخستین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۳۶۳۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴

اختتامیه نخستین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان امشب با حضور مسئولان کشوری و استانی، شعرای آیینی و جمعی از دانشجویان امشب در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

نخستین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان در شش بخش عکاسی (حرفه‌ای و عکاسی با گوشی همراه)، گرافیک (پوستر و اینفوگرافی)، معماری (طراحی المان شهری)، شعر، داستان‌کوتاه و فعالیت‌های دانشجویان در فضای مجازی، برگزار شد.

این سوگواره با ارسال بیش از 4 هزار و 200 اثر با هدف بصیرت‌افزایی در پناه جریان عاشورا، سبک زندگی عاشورایی در جامعه امروز، خطبه‌ی امام حسین(ع) در صحرای عرفات، زندگی سیاسی امام حسین(ع)، خطبه‌ی حضرت زینب(س) در مجلس یزید، عاشورا و امام حسین(ع) در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

ترویج هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، نهادینه کردن و انتقال پیام و سبک زندگی سیدالشهدا (ع)، ترویج هنر متعالی نهضت اباعبداالله‌الحسین(ع)، اشاعه سبک زندگی سیدالشهدا(ع)، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف به فرهنگ عاشورا و بررسی مستمر و کاربردی آثار عاشورایی قابل انعکاس در جامعه از محورهای برگزاری این سوگواره بود.

در این مراسم در بخش عکس از مرتضی امین الرعایایی از دانشگاه نیشابور، مهرداد فتحی از دانشکده فنی الغدیر زنجان و مهدی امینی از خبرنگاران مشهد مقدس به عنوان نفرات برتر تقدیر شد.

همچنین در بخش معماری و المان شهری از مهسا پور فرخ نفر دوم و محمد حسن معصومی، محمد معصومی و رضا رسولی تجلیل شد.

میثم طاهری و شجاعی نیز در این همایش به عنوان نفرات دوم و سوم در بخش فضای مجاز تقدیر شدند.

در بخش گرافیک نیز محمد تقی پور و میثم نامدار برتر شده و در رشته داستان نویسی نیز از اسماعیل اللهیاری، مریم معینی و حمزه ولی پور تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

در رشته شعر نیز بر اساس رای داوران از محمد زارعی، محمد حسین رجبعلی‌زاده، رضا نیکوکار، مهدی مهدی‌زاده، بهزاد نجفی، علی سلیمانی، منیژه رضوان و حسین طاهری با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات