رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن:

ترک انفاق، موجب هلاکت جامعه می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن با بیان اینکه ترک انفاق، موجب هلاکت جامعه می‌شود، گفت: احسان به هر شکلی که باشد باعث تعالی روح انسان می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۳۶۲۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، اظهار کرد: بنیادهای نیکوکاری زیادی در دنیا وجود دارد که به شیوه های مختلف در زمینه احسان به خلق خدا فعالیت می‌کنند و در یک نگرش کلی انسانی، باید اذعان کرد که احسان به هر شکلی که باشد ارزشمند است و باعث تعالی روح انسان می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت های حرکت نیکوکارانه در دین اسلام با دیگر آیین های موجود در دنیا تصریح کرد: مهم ترین تفاوت بنیادین حرکت های نیکو کارانه در دین اسلام و دیگر نگرش ها این است که در اسلام احسان و نیکوکاری برای رضای خدا انجام می‌شود بنابراین حتی عدم قدرشناسی دیگر انسان ها باعث دلسردی فرد نیکوکار نمی شود.

حجت الاسلام ابراهیم زاده گفت: فرد نیکوکار در دین اسلام با خدا معامله می‌کند بنابراین احسان و نیکوکاری وی دیگر بعد مادی ندارد بلکه بر اساس تعالیم قرآنی فرد به شکل مستقیم با خداوند معامله می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن افزود: احسان و نیکوکاری از کارهای اجتماعی و اعتقادی و اخلاقی است. هر کسی که ذات سالم داشته باشد اهل احسان و نیکوکاری است. خداوند در قرآن از مسلمانان خواسته است تا در نیکی و نیکوکاری به یکدیگر کمک کنند و خیر و نیکی را در جامعه رواج دهند.

ابراهیم زاده یکی از عوامل مهم در نابودی جامعه را فقر دانست و خاطرنشان کرد: فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، بیماری، بی سوادی، فقر عاطفی و روحی و به طور کلی، کاستی در همۀ زمینه ها را به دنبال دارد. این کمبود ها تعادل را در انسان از بین می برد.

وی گفت: وقتی که انسان نتواند از راه درست تعادل را در خود ایجاد کند و به نیازهای خویش پاسخ دهد، به ناچار ارزش های دینی و اخلاقی را نادیده گرفته و به مفاسدی هم چون دزدی، بی بند و باری، قتل و... روی می آورد این کارها نه تنها فرد را به هلاکت می رساند بلکه جامعه را نیز نابود می‏ کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قوانین حقوقی و اخلاقی اسلام نظیر خمس، صدقه، توجه به یتیمان و محرومان و.. . در جامعه اجرا شود، تکاثر بر می افتد و فقر خود به خود ریشه کن می‌شود؛ به همین جهت، مبارزه با فقر و تکاثر و از بین بردن فاصلۀ طبقاتی، از برنامه های اصولی اسلام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار