رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: پایان‌نامه‌های دانشگاه‌ها مشکلی از کشور حل نمی‌کنند و بسیج باید برای صادرات دانش به جای نفت، الگو سازی کند.
کد خبر: ۸۵۰۳۵۴۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، حسین قدیانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری  کشور در مراسم تودیع و معارفه مسئول این سازمان در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: گام‌های اساسی در حوزه بسیج علمی برداشته شده، ولی تا اثرگذاری فرهنگ بسیجی بر حرکت علمی کشور فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه در صورت انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به عنوان یک حرکت در حوزه علم و فناوری تجربیات مفیدی حاصل می‌شود، گفت: بسیج باید در حرکت علمی پیشرو  باشد و با داشتن افراد متخصص و نخبه می‌تواند جریان‌سازی هدفمندی در حوزه علمی داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج علمی کشور به سه محور اصلی فعالیت این سازمان اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح علمی حرکت بسیجی، توسعه علمی و دانش‌بنیانی و کمک به حل  مشکلات اساسی نظام سه محور اساسی حرکت در این مسیر است.

قدیانی با اشاره به اینکه علم برای جمهوری اسلامی قدرت‌آور است و اگر امروز جمهوری اسلامی با وجود عناد و سلطه دشمنان توانسته اقتدار خود را حفظ کند، به دلیل حرکت علمی کشور است، افزود: در مذاکرات هسته‌ای مبنای آنها نیز بحث خودباوری ایران است، آنها به دنبال این هستند که با از دست رفتن خودباوری ایران گفتمان انقلاب اسلامی را که یک الگو برای ملت‌های دنیا است، ناکارآمد نشان دهند.

وی با بیان اینکه پایان‌نامه‌های دانشگاهها مشکلی از کشور حل نمی‌کنند، تصریح کرد: با تقویب بنیه علمی خود باید به جایی برسیم با وجود تحریم‌ها به جای صادرات نفت، به دنبال صادرات دانش باشیم و وظیفه بسیج در این بحث، الگوسازی است که این مساله با تعامل بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج دانش‌آموزی حاصل می‌شود.

قدیانی در پایان برای همکاری با دستگاهها علمی کشور در تدوین برنامه ششم توسعه کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: آماده‌ایم با بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست‌جمهوری همکاری داشته باشیم تا چشم‌انداز عملیاتی و دقیقی را با استفاده از ظرفیت بسیج ارائه دهیم.


- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931217000746#sthash.en8anrcV.dpuf
در آبهای دریای عمان توسط چند فروند قایق مورد هجوم قرار گرفته بود که با حضور به موقع یگان های شناور گشتی منطقه سوم نیروی دریایی ارتش در محل، دزدان دریایی متواری شدند. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931217000746#sthash.en8anrcV.dpuf
ارسال نظرات