فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: کارکنان نیروی هوایی باید تلاش کنند پروازهای این نیرو بدون سانحه انجام شود که سهم این تلاش در معاونت عملیات و معاونت ایمنی و بازرسی از همه پررنگ‌تر است.
کد خبر: ۸۵۰۳۵۴۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در چهارمین همایش مشترک عملیات ایمنی و بازرسی نهاجا، گفت: کارکنان نیروی هوایی باید تلاش کنند تا پروازهای این نیرو بدون سانحه انجام شود که سهم این تلاش در معاونت عملیات و معاونت ایمنی و بازرسی از همه پررنگ تر است.

وی به بررسی علل اصلی سوانح هوایی پرداخت و افزود: تعداد زیادی  از سوانح هوایی در دنیا به دلیل اشتباهات انسانی است که می تواند صدمات جبران ناپذیری را به وجود آورد.

شاه صفی راه حل اصلی پیشگیری از این سوانح را بالا بردن دانش خلبانان و کارکنان فنی دانست و تصریح کرد: عمده تمرکز فرماندهان و مسئولین و نیز خلبانان و کارکنان فنی باید بر روی بالا بردن اطلاعات و دانش پروازی و نیز به روز بودن این اطلاعات باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین به نقش معنویت در پیشگیری از سوانح اشاره کرد و گفت: یکی از راه های جلوگیری از بروز حوادث و خطاهای انسانی، بالا بردن سطح معنویت در بین کارکنان و خانواده های آنان است.

 وی همچنین به تأکید مقام معظم رهبری درباره ایمنی اشاره کرد و افزود: تأکید معظم له، وظیفه معاونت های مختلف نیروی هوایی مانند عملیات، ایمنی و بازرسی را سنگین تر می کند.

در پایان امیر شاه‌صفی ابراز امیدواری کرد با رعایت دقیق نکات ایمنی و تلاش کارکنان خدوم نیروی هوایی، سال آتی سالی بدون حادثه هوایی برای این نیرو باشد.

ارسال نظرات