خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان 65 میلیارد تومان از مشترکین برق طلب دارد.
کد خبر: ۸۵۰۳۴۹۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با مدیرعامل و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان دیدار کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این دیدار با اشاره به عملکرد سال جاری اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از سال 84 همواره در ارزیابی‌های مختلف جزو رتبه‌های برتر در بین شرکت‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های اجرایی استان بوده است.

وی با بیان اینکه 65 میلیارد تومان طلب شرکت توزیع نیروی برق استان از مشترکین است، ادامه داد: بهای انرژی فروخته شده در 11 ماه سال جاری به میزان 118 میلیارد تومان بوده که به حساب خزانه دولت واریز شده و از این مبلغ 28 میلیارد تومان سهم شرکت برق همدان بوده که با دریافت این مبلغ خدمات پس از فروش و ارائه سرویس به مشترکان با جدیت انجام شده است.

تیموری اضافه کرد: در صورتی که میزان مطالبات معوقه از مردم به حساب خزانه واریز شود 25 درصد آن به شرکت بازمی‌گردد که با دریافت این مبلغ خدمات‌رسانی به مردم ارتقاء می‌یابد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های توزیع نیروی برق درآمدی جز فروش انرژی و انشعاب ندارند، گفت: درآمد حاصل از فروش انشعاب نیز جوابگوی هزینه‌ها نبوده و در حال حاضر به پیمانکاران و فروشندگان بدهکار هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مقرر شده بود که از درآمد منابع نفتی برای برقرسانی به چاه‌های کشاورزی هزینه شود، یادآور شد: در این زمینه با وجود مکاتبات بسیار و پیگیری‌های جدی بعمل آمده توسط مقام عالی وزارت و استاندار همدان، متأسفانه علیرغم تأکید قانون بودجه سال 92 و سال 93 تاکنون هیچ مبلغی توسط وزارت نفت به وزارت نیرو پرداخت نشده است.

وی با اشاره به مصرف انرژی در بخش‌های مختلف افزود: در بخش توزیع برق 11 درصد انرژی برق استان در بخش صنعت مصرف می‌شود که این میزان در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار کم است.

*با توجه به مصرف انرژی برق، سال آینده تابستان دشواری در پیش‌رو داریم

تیموری عنوان کرد: با توجه به میزان بارش‌ها و اینکه بین میزان تولید و مصرف انرژی برق موازنه برقرار نیست قطعاً در پیک بار سال آینده دشواری در پیش‌رو داریم که امید است با مدیریت درست و نهادینه‌سازی مدیریت مصرف و مشارکت مشترکان از پیک تابستان به راحتی گذر کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو اعتبار مورد نیاز برای احداث نیروگاه ندارد و اگر هم تأمین شود احداث نیروگاه زمان‌بر خواهد بود، ابراز داشت: در حال حاضر احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک مانند نیروگاه مقیاس کوچک خزایی در برنامه است چراکه علاوه بر بحث پدافند غیرعامل، اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و کاهش تلفات را در پی دارد به گونه‌ای که برق در محل تولید و مصرف شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه سال گذشته پیک بار کشور 45 هزار مگاوات بود گفت: این میزان در سال جاری به 48 هزار مگاوات رسید که اگر این میزان در سال آینده به 51 هزار مگاوات برسد شرایط بسیار سخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به این امر مردم باید مدیریت مصرف را سرلوحه امور قرار دهند تا شرکت توزیع نیروی برق نیز در تأمین برق پایدار با مشکل روبرو نشود.

تیموری اضافه کرد: فرسودگی تجهیزات و تأسیسات، تأمین نقدینگی، سرقت انرژی، ورود تجهیزات غیرمجاز و عدم نظارت در این زمینه نیز از دیگر چالش‌های شرکت‌ توزیع نیروی برق استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات اجرایی در شهرستان تویسرکان تصریح کرد: مجموع اعتبارات جذب شده برای شهرستان تویسرکان 3 میلیارد و 300 میلیون تومان در سال جاری بوده که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون تومان در راستای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های ایام‌الله دهه فجر هزینه شده است.

وی یادآور شد: در خصوص بهسازی شبکه‌های توزیع شهرستان تویسرکان نیز 20 کیلومتر شبکه خودنگهدار اجرا شده و 15 کیلومتر نیز در حال اجرا است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

تیموری اظهار داشت: از دیگر اقدامات اجرایی در شهرستان تویسرکان یک هزار و 850 مورد رفع خاموشی، نصب سه دستگاه پست هوایی در راستای رفع ضعف ولتاژ و در بحث روشنایی معابر نیز نصب یک هزار و 700 عدد لامپ و 350 دستگاه چراغ بوده است.

*37 میلیارد ریال درآمد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از محل بند «ز» تبصره 9

وی با اشاره به تبصره بند 69 بودجه سال 92 و بند «ز» تبصره 9 بودجه سال 93 بیان داشت: از این منبع نیز 480 میلیون تومان برای شهرستان تویسرکان جذب شده که در قالب توسعه و احداث شبکه‌های روستایی شهرستان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: درآمد حاصل از این بند در راستای احداث نیروگاه‌های خورشیدی و اصلاح و توسعه شبکه‌های برق روستایی هزینه می‌شود که سهم شرکت علاوه بر تأمین منابع مالی به میزان 14 میلیارد ریال برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان از این محل تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع افزایش مبلغ بند «ز» تبصره 9 بودجه سال 93 مبنی بر درآمد حاصل از عوارض دریافتی از مشترکان و برداشتن سقف 400 میلیارد تومان در سال آینده کمک بزرگی برای شرکت‌های توزیع نیروی برق خواهد بود.

تیموری با اشاره به قیمت پایین انرژی برق گفت: قیمت تمام شده انرژی برق بدون احتساب سوخت 800 ریال به ازای هر کیلووات است که در استان 490 ریال به مشترکین فروخته می‌شود و برای اینکه شرکت‌های توزیع از حالت زیان‌ده خارج شوند باید این رقم به قیمت تمام شده نزدیک‌تر باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌ توزیع نیروی برق خصوصی بوده و از منابع دولتی و ملی بی‌بهره است، عنوان کرد: با پیگیری‌های بسیار از منابع استانی و وزارت نیرو یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار دریافت شده که از این میزان 500 میلیون تومان از وزارت نیرو برای مسکن مهر و 900 میلیون تومان نیز از منابع استانی در راستای مسکن مهر و پروژه گردشگری سراب‎‌های گاماسیاب و گیان نهاوند بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به درخواست‌های مختلف از دستگاه‌ها برای واگذاری انشعاب رایگان به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ... بیان داشت: دولت باید هزینه‌های مرتبط با این موارد را پرداخت کند که متأسفانه علیرغم وجود تأکید در قانون بودجه سالیانه تاکنون وجهی پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه بهای انرژی برق اداره راه کاملاً رایگان است، افزود: هزینه‌های این مصارف توسط هیچ ارگانی پرداخت نمی‌شود و سهم حق‌العمل کاری این شرکت به میزان 25 درصدد محقق نمی‌شود.

تیموری با اشاره به برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برای کاهش پیک بار و تلفات شبکه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در افق 1404 تلفات شبکه را به 5 درصد کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: تلفات شهرستان تویسرکان نیز از سال 87 تاکنون با توجه به اقدامات انجام شده از 31 درصد به 14.3 درصد در سال جاری رسیده است که در این راستا باید از مدیر و کارکنان برق تویسرکان قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در برق بیان داشت: در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مشترکین برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف صورت گرفته که علاوه بر جلوگیری از رشد پیک بار شهرستان از کاهش 2 درصدی نیز برخوردار بوده است.

*عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان قابل قبول و رضایت‌بخش است

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت انرژی برق اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در ساختار اقتصادی شرکت‌های توزیع وجود دارد تأمین برق پایدار کار سخت و دشواری است.

محمدمهدی مفتح افزود: مجموعه توزیع نیروی برق استان همدان با وجود این مشکلات در زمینه خدمات‌رسانی به مردم دلسوزانه و به خوبی عمل کرده که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به عملکرد قابل قبول شرکت توزیع نیروی برق در سطح استان و شهرستان تویسرکان با توجه به اینکه برقرسانی از نظر فنی و اجرایی کار سنگینی است اما رضایت‌مندی بالایی را در این خصوص در مردم شاهد هستیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ضمن توجه به چالش‌های فراروی صنعت برق و پیگیری برای رفع موانع قانونی آنها خواستار تأمین روشنایی گلزار شهدا، برق‌رسانی به باغات اطراف شهر تویسرکان و نصب یک هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر در روستاها شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات