رئیس صدا و سیما خبر داد

راه‌اندازی رادیو جاده در سال آینده

رئیس سازمان صدا و سیما از راه‌اندازی آزمایشی رادیو جاده در محور قم ــ تهران در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۳۴۷۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سرافراز در دهمین همایش سراسری رؤسای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در دنیای امروز اظهار داشت: امروزه نقش رسانه‌ها در زندگی مردم دنیا انکارناپذیر است و هر روز بر نقش آن افزوده می‌شود. از این رو هر دستگاهی که بتواند نقش و جایگاه خود را در رسانه‌های مختلف تثبیت‌تر کند، قطعا موفق‌تر خواهد بود. 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی دستگاه‌های دولتی درک درستی از مفهوم رسانه ندارند ولی در نیروی انتظامی این مفهوم به درستی درک شده و پلیس در تلاش است تا با استفاده از رسانه‌ها فرهنگ‌سازی عمومی را به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تخلف جا بیندازد.

سرافراز با بیان این‌که طبق آمارهای منتشر شده 85 درصد از ترددهای بین‌شهری به جاده‌های زمینی اختصاص دارد، گفت: با توجه به این خطر بروز سوانح در جاده‌های زمینی بیش از راه‌های ارتباطی از یکی از وظایف صداوسیما سوق دادن مردم به سمت استفاده از حمل و نقل ریلی است و امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی و صدا و سیما بتوانیم تلفات ناشی از حوادث رانندگی را کاهش دهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صدا و سیما در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده راه‌اندازی رادیو‌ی جاده‌ای در دستور کار صدا و سیما قرار دارد و قرار است این رادیو به صورت آزمایشی در محور قم ــ تهران کار خود را آغاز کند.

وی در پایان مستندهای داستانی‌، سریال‌های تلویزیونی و تولید تیزرهای آموزشی را از جمله قالب‌های برنامه‌سازی در صدا و سیما عنوان کرد که می‌تواند نقش پررنگی در ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم داشته باشد.

ارسال نظرات