پدافند غیر عامل به معنای آمادگی غیر نظامی و دفاع از سرمایه و زیرساخت‌های کشور است که باید مورد تاکید قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۰۳۴۰۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
سردار نورخدا قاسمی  اظهار داشت: امروز معضل آب از مهم‌ترین تهدیدات جدی کشور است که اگر مدیریت نشود، مشکلات عدیده‌ای را پیش روی مسئولان قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به این تهدید جدی، مدیریت مصرف در حوزه آب از مباحث جدی و مهم در حوزه پدافند غیر عامل است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش مدیریت مصرف آب تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید سعی و تلاش خود را در این زمینه به کار بسته و به مردم اطلاع‌‌رسانی کنند.

قاسمی با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر و شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک استان و کشور پرداختن علمی و هدفمند به مدیریت مصرف را دو چندان کرده است، خاطر نشان ساخت: یکی از موضوعات در حوزه پدافند غیر عامل آب، پرداختن به تهدیدهای بیوتروریسم است که در این عرصه آموزش‌های لازم به دستگاه‌های متولی داده شده و مراقبت‌های لازم نیز انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل به معنای آمادگی غیر نظامی و دفاع از سرمایه و زیرساخت‌های کشور است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی تاکید کرد: پدافند غیر عامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیر نظامی، فنی و مدیریتی است که تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند در آن به ایفای نقش بپردازند.
ارسال نظرات