مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به اینکه مسئولین برای حل مشکلات بایستی مستقیما با مردم در ارتباط باشند بیان داشت: مسئولین، فرماندهان دوران دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۰۳۳۶۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام نظافت امروز در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانشگاه خیام مشهد که توسط بسیج دانشجویی برگزار شد با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس، مکتبی بود که آموزه‌های اخلاقی و مذهبی فراوانی در آن برای رزمندگان ما ارائه شد و از انجا که راهیان نور آن روزها را برای ما تداعی می کند و برکات زیادی را برای ما به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه روحیه جهادی ما را به پیشرفت هایی در عرصه های مختلف رساند افزود: اگر بعد از جنگ جبهه را در جبهه جا نمی‌گذاشتیم و آن را به داخل شهر می‌آوردیم پیشرفت‌هایی که اکنون داریم بدون آسیب هزار برابر می‌شد.

نظافت خاطر نشان کرد: جبهه بستری بود که انسان‌ساز بود و انسان‌های بسیاری در این مکتب تربیت شدند و راهیان نور بستری است که در آن با سیره شهدا و همچنین روش تربیتی آن‌ها آشنا می‌شوید.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از خاطرات دفاع مقدس مربوط به اسرا است، بیان داشت: اسرا در شرایط خیلی بدی بودند و کسانی مانند علی تهرانی و مجاهدین خلق برای آنان سخنرانی و تحلیل سیاسی می‌کردند؛ اما این عزیزان به دلیل اعتقاد محکمشان، استقامت کردند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس با دنیا جنگیدیم، گفت: امروز در دنیا جنگ اراده‌هاست و مومنین قویترین اراده را دارند. هر کس که اراده قوی‌تری داشته باشد پیروزتر است. مهم نیست از چه طبقه‌ای از جامعه هستید بلکه آنچه مهم است مهم عقیده شماست.

وی عنوان داشت: در جبهه‌ها رزمندگان با عالی‌ترین فرماندهان خود سر یک سفره غذا می‌خوردند ؛مسئولان باید مستقیماً با مشکلات مردم درگیر باشند در غیر این صورت نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ چون درکی از آن مشکلات ندارند اگر نفاق در بین مسئولان رواج پیدا کند باعث می‌شود آنان تنها به دنبال دنیا باشند.

مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) در پایان با ابراز تاسف گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شده و به همین دلیل بیشترین ضربه‌ها را دیده‌ایم؛ اما عده‌ای اصرار دارند که عامل تمام مشکلات کشور همان فرهنگ است

ارسال نظرات
پر بیننده ها