خبرهای داغ:
مشاور رئیس‌جمهور در امور ایثارگران کشور:

تکریم از مقام ایثارگران و شهید، تجلیل از فضیلت‌های ناب انسانی است

مشاور رئیس‌جمهور در امور ایثارگران کشور گفت: تکریم از مقام ایثارگران و شهید، تجلیل از فضیلت‌های ناب انسانی است که در دنیای امروز فراموش‌شده است.
کد خبر: ۸۵۰۳۳۴۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، رضا رحیمی‌نسب در حاشیه نخستین یادواره 7 شهید روستای سعد وقاص نهاوند اظهار داشت: سالیان طولانی بود که قانون خدمات جامع ایثارگران در کشور مابین مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان در حال کار کارشناسی قرار داشت که این تأخیر سبب بروز مشکلاتی برای ایثارگران شد که امسال رئیس‌جمهور دستور اجرایی شدن آن را داد.

وی گفت: بر اساس این قانون کلیه حقوق و مطالبات و معوقات حقوقی آنها به‌طور کامل برای نخستین بار در دولت یازدهم پرداخت شد زیرا مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تاکید ویژه‌ای به امور ایثارگران و خانواده شهدا دارند.

دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران کشور اظهار داشت: به‌ موجب این طرح توجه ویژه‌ای به بحث درمان و تحصیل فرزندان ایثارگران و خانواده‌های شهدا شده است زیرا این عزیزان از جان شیرین خود گذشتند تا امروز ما به‌راحتی در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس هشتم بیان کرد: امسال روز 22 اسفندماه به نام روز شهید و تکریم از خانواده‌های آنها نام‌گذاری شده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند که این روز را به یاد مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران گرامی بدارند و از خانواده شهدا تکریم کنند.

وی تصریح کرد: هزاران مشاور در امور ایثارگران در تمامی نهادها و قوای سه‌گانه در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران می‌باشند که با مدیران و مسئولان خود به‌صورت ماهانه و در کارگروه‌های مختلف به بررسی مشکلات این عزیزان رسیدگی می‌کنند.

رحیمی نسب گفت: برای تعمیق بخشیدن به فرهنگ غنی ایثار و شهادت و بر اساس مصوبه سال 1382 هیئت دولت وقت، مقرر شد تا با تشکیل شورای مشاورین وزرا در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و حکومتی، مجموعه‌ای تحت عنوان مشاورین وزرا و روسای سازمان‌ها در امور ایثارگران برای خدمات‌رسانی بهتر به این عزیزان شکل بگیرد.

مشاور رییس‌جمهور در امور ایثارگران کشور با اشاره به مشکلات فراوان ایثارگران خانواده‌های شهدا در جامعه افزود: تلاش ریاست محترم جمهور و مجموعه مشاوران و بنیاد شهید و امور ایثارگران کسب حداقل رضایت این خانواده‌های عزیز و گرامی است که این کار مستلزم یک فرهنگ‌سازی غنی در سطح جامعه و کشور است.

نماینده سابق مردم خرم‌آباد در مجلس هشتم گفت: مهم‌ترین دغدغه خانواده ایثارگران اشتغال خود و فرزندانشان است که در حال حاضر حدود نیمی از ایثارگران جامعه در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار و خدمت به مردم هستند که حضور آنها تداعی‌کننده حماسه 8 سال دفاع مقدس در جامعه است.

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران کشور اظهار داشت: برپایی مراسم سخنرانی و نشست‌های تخصصی با محوریت ایثارگران خانواده‌های شهدا برگزاری جشنواره و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، ورزشی، نشر کتب و مقالات مرتبط با شهدا، به‌منظور ارتقاء جایگاه ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ازجمله فعالیت‌هایی است که تاکنون در سطح وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی و حکومتی انجام‌گرفته است.

رحیمی نسب بیان کرد: در دولت یازدهم اجرای طرح ویژه سپاس در وزارتخانه‌ها بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و همچنین نماینده ولی‌فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، طبق یک دستورالعمل خاص با حضور وزرا، معاونان و مشاوران وزرا در امور ایثارگران در حال انجام شدن است که تاکنون نتایج مطلوبی را داشته است.

وی تصریح کرد: تکریم از مقام ایثارگران و شهید، تجلیل از فضیلت‌های ناب انسانی است که در دنیای امروز فراموش‌شده است که مهم‌ترین ویژگی شهدای ما ساده زیستی، جلوگیری از اسراف وتبذیر و عمل به دستورات اسلام ناب محمدی بود که امروز نیز هدف بخشی از اقتصاد مقاومتی در کشور جلوگیری از اسراف زدگی در همه زمینه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار