خبرهای داغ:
ضرابی‌زاده خبر داد

چاپ خاطرات همسر شهید چیت‌سازیان با نام «گلستان»

نویسنده دفاع مقدس در همدان از چاپ خاطرات همسر شهید چیت‌سازیان با نام «گلستان» خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۳۳۳۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بهناز ضرابی‌زاده با بیان اینکه بعد از کتاب «دختر شینا» تصمیم گرفتم خاطرات همسر شهید علی چیت‌سازیان را به رشته تحریر درآورم، تصریح کرد: اکنون خاطرات زهرا پناهی روا به اتمام رسیده و چاپ آن توسط انتشارات سوره مهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به 2 سال برای نگارش این کتاب زمان گذاشتم، افزود: ابتدا تعدادی از خاطرات شفاهی را پیاده‌سازی و سپس به میزان 20 ساعت نیز به صورت حضوری و تلفنی مصاحبه تهیه کردم و به نظر سال 93 سال ثمربخشی برای من بود.

نویسنده کتاب سال دفاع مقدس با بیان اینکه نام «گلستان» را برای این کتاب برگزیدم، افزود: این اثر روایت خاطرات همسر شهید علی چیت‌سازیان از زمان آشنایی وی با شهید است که به صورت غیرمستقیم ویژگی‌های شهید را بیان می‌کند است.

وی تصریح کرد: نگارش این کتاب ساختاری متفاوت با دختر شینا دارد و در نگارش این کتاب سعی کردم تا به خاطره، ساختار و تکنیک توجه بیشتری داشته باشم به گونه‌ای که به نظرم این کتاب نسبت به «دختر شینا» حرفه‌ای‌تر نوشته شده و در آن تلاش کردم مخاطبان حرفه‌ای را راضی نگه دارم.

ضرابی‌زاده بیان کرد: این کتاب دربردارنده خاطرات دوران هشت‌ماه زندگی مشترک زهرا پناهی روا با سردار شهید چیت‌سازیان است که به زندگی همسر شهید بعد از شهادت همسر نیز پرداخته شده است و جلوه دیگر این کتاب تولد فرزند شهید در 37 روز پس از شهادت وی است که نامش را علی گذاشتند.

وی با اشاره به آثار قبلی خود بیان کرد: کتاب «محله حاجی» و «خانوم کوچیک» نیز از آخرین آثار من است.

«دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده داستان زندگی شادروان قدم‌خیر محمدی کنعان همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر از همدان است که از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و به عنوان کتاب سال دفاع مقدس در بخش تاریخ شفاهی انتخاب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار