خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری‌ همدانی:

دشمنان از قدرت ایران و اسلام خشمگین هستند/ انقلاب ایران سیلی محکمی بر فعالیت دشمنان بود

یکی از مراجع تقلید شیعیان در قم با اشاره به اینکه انقلاب ایران سیلی محکمی بر فعالیت دشمنان بود گفت: انقلاب ایران آغازگر بیداری و هوشیاری مردم مسلمان و مستضعف جهان بوده است از همین رو دشمنان نگران هستند که با آغاز این موج بیداری قدرت آنان تضعیف شود از همین رو گروه‌های تکفیری و داعشی را به وجود آورده‌اند.
کد خبر: ۸۵۰۳۲۶۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس و مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح طی سخنانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران تحول عظیمی در جهان به وجود آورد اظهار کرد: امروز علما و نخبگان وظیفه مهم و سنگینی را در قبال انقلاب بر عهده دارند.

وی افزود: مردم ایران پس از به ثمر نشستن انقلاب در زمان هشت سال دفاع مقدس توانستند بار دیگر قدرت خود را به جهان ثابت کنند که برای اثبات این امر می‌توان به حضور جوانان و آمار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مراجعه کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امام علی (ع) به مالک اشتر یک منشور کامل برای اداره کشور است گفت: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در حال حاضر در سازمان ملل است که همه کشورها برای اداره حکومتشان می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی تصریح کرد: 53 نامه امام علی (ع) به مالک اشتر طولانی‌ترین نامه ایشان است که در آن به موضوعات مختلفی از جمله جمع‌آوری خراج، تامین بودجه و اعتبار اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از قدرت ایران و اسلام خشمگین هستند گفت: هر چه قدرت اسلام و ایران بیشتر باشد میزان خشم دشمنان بیشتر خواهد شد که در این راستا دشمنان نقشه‌های شوم بسیاری را برای تضعیف نیروی کشور طراحی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وجود علم در کشور به تنهایی کافی نیست بلکه باید علم در مسیر تربیت صحیح قرار بگیرد تا کشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گیرد که در این راستا باید تمام منابع مورد نیاز مردم در دسترس آنان قرار گیرد.

آیت الله نوری‌ همدانی با اشاره به اینکه فعالیت هر قشر از جامعه بر فعالیت قشر دیگر تاثیر‌گذار خواهد بود گفت: با فعالیت و گام برداشتن در مسیر صحیح زندگی می‌توان شاهد رشد و آبادانی کشور بود.

وی بیان کرد: برای انتخاب قضات باید فردی که دارای بهترین فضیلت‌ها، ایمان، تقوا و فرهنگ است انتخاب شود که دلیل این امر حجم فعالیت‌ها و مراجعات بسیار به وی است زیرا که قضات نباید در تنگنا قرار بگیرند و بتوانند بهترین رای را صادر کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قضات نباید طمع کنند گفت: برای قضاوت صحیح باید دلایل بسیاری برای حکم رای وجود داشته باشد که این امر نشان دهنده حساس بودن فعالیت قضات است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی تاکید کرد: ولایت فقیه در جامعه یک امر مهم محسوب می‌شود زیرا که ولی فقیه ادامه‌ دهنده مسیر پیامبران و ائمه اطهار (ع) هستند از همین رو باید ولی فقیه فردی شجاع، مدبر، آگاه و با تدبیر باشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران سیلی محکمی بر فعالیت دشمنان بود گفت: انقلاب ایران آغازگر بیداری و هوشیاری مردم مسلمان و مستضعف جهان بوده است از همین رو دشمنان نگران هستند که با آغاز این موج بیداری قدرت آنان تضعیف شود از همین رو گروه‌های تکفیری و داعشی را به وجود آورده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: با پول نفت و گاز عربستان سعودی گروه‌های تکفیری را به وجود می‌آورند تا به نوعی مانع قدرت اسلام و مردم ایران در جهان شوند.

آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه مومنان مجاهد هستند گفت: در حال حاضر در جنگ با دشمنان قرار داریم از همین رو علما و نخبگان وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار