خبرهای داغ:
نادران:

سقف درآمدی برای شناسایی اقشار مرفه تعیین نشده است

نایب‌رئیس اول کمیسیون بودجه مجلس افزود: بر اساس قانون، اختیار حذف اقشار مرفه به دولت داده شده، از این رو قوه مجریه می‌تواند با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی خود نسبت به حذف مرفهین اقدام کند
کد خبر: ۸۵۰۳۰۲۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، الیاس نادران در خصوص برنامه دولت و مجلس برای حذف یارانه اقشار مرفه، گفت: به هر حال دولت اختیارات لازم را دارد و اگر اراده برای حذف و شناسایی افراد پر درآمد را داشته باشد، می تواند با توجه به اختیارات خود، نسبت به حذف این قشر از دریافت یارانه نقدی اقدام کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حذف اقشار مرفه منحصر به آنچه در بودجه آمده نیست و افزود: بر اساس قانون، اختیار حذف اقشار مرفه به دولت داده شده، از این رو قوه مجریه می تواند با استفاده از بانک های اطلاعاتی خود نسبت به حذف مرفهین اقدام کند.
 
وی تصریح کرد: در بودجه نیز اجازه جابجایی منابع تا 10 واحد درصد اعتبارات به دولت داده شده، لذا  قوه مجریه می تواند با کاهش اعتبارات نقدی، تعداد افراد مشمول دریافت یارانه را کاهش دهد.
 
نایب رییس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در اینصورت پرداخت منابع نقدی و غیرنقدی به افراد نیازمند افزایش یافته و اقشار مرفه نیز حذف خواهند شد و دولت هم اکنون این اختیارات را دارد.
 
 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص شیوه شناسایی اقشار مرفه نیز عنوان کرد: دولت می تواند با استفاده از بانک های اطلاعاتی موجود، این افراد را شناسایی کند، اما کنون سقف درآمدی برای شناسایی اقشار مرفه تعیین نشده و دولت می تواند بر اساس قانون در این مسیر گام بردارد.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
پر بیننده ها