خبرگزاری بسیج: ستاد خبری راهیان نور و اردوهای جهادی سال 93-94 با حضور دکتر احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، مسئولان روابط عمومی سپاه استان های قم، قزوین، تهران و سمنان، گروه رسانه ای بسیج و خبرنگاران و اصحاب رسانه در خانه ننه حلیمه کلید خورد.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۹۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ جلسه اردوی جهادی در روستای محروم ایلیخ بلاغی واقع در 40 کیلومتری استان قم که از نعمت گاز و آب آشامیدنی مناسب بی بهره است، برگزار شد که دانش آموزان این روستا و روستای انجیرلی برای تحصیل مجبورند به شهرستان قم سفر کنند. همچنین از بین سه روستا در این محدوده، فقط یک روستا دارای مسجد بوده که از حضور روحانی هم بی بهره است و فقط در 10 روز ایام محرم روحانی به این روستا اعزام می شود. 

ننه حلیمه پیر زنی تنها و بیمار است که در روستای ایلیخ بلاقی زندگی می کند. او پیش از این در خانه ای قدیمی و مخروبه بدون امکانات زندگی می کرد که به خاطر چوبی بودن سقف و کاهگلی بودن دیوار وقتی اقوام او برای سرکشی به خانه اش رفته بودند با مار و عقرب در ورودی خانه اش روبرو شده بودند. اما به همت جهادگران خانه ای مجهز برای او ساخته شد و ستاد خبری اردوهای جهادی و راهیان نور سراسر کشور متبرکا به طور رسمی در خانه ننه حلیمه آغاز به کار کرد.

  اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج در این جلسه گفت: به جای اینکه     جلسه ستاد خبری اردوهای جهادی و راهیان نور کشور در دفتر سازمان تشکیل شود در این منطقه محروم حضور پیدا کردیم تا کار خود را از همین آغاز با دعای خیر هموطنانی که در مناطق محروم زندگی می کننند متبرک کنیم. 

وی با قدردانی از خدمات ده‏ ها هزار جهادگر از اقشار مختلف دانشگاهی، طلاب و روحانیون، دانش‏ آموزان و دانشجویان و ... در زمینه‏ های مختلف هنری، بهداشتی، سازندگی، عمرانی، اقتصادی و علمی خاطر نشان کرد: کار این جهادگران عملی مقدس  است که به تعبیر روایات ائمه معصومین، بهترین روزهای سال، یعنی ایام نوروز را برای خدمت به خلق برگزیده اند و این حرکت جهادی و الهی را باید ارج نهاد.

گروه خبری راهیان نور و اردوهای جهادی با حضور در روستای ایلیخ بلاغی با یکی از جانبازان این روستا و خانواده شهید جاویدالاثر بیرامعلی متقی، تنها شهید این روستا دیدار و گفتگو کردند. همچنین در ادامه به خانه جانباز 70 درصد حسین عباسی که تنها فرزند این خانواده است در روستای انجیرلی رفتند و از نزدیک با مشکلات خانواده جانباز آشنا شده و پرداخت اقساط معوق و باقی مانده بدهی بانکی آنها را که پدر خانواده نیز سال ها در بستر بیماری افتاده است متقبل شدند.

گفتنی است که اردوهای کاروان های راهیان نور از 15 اسفند تا 15 فروردین و اردوهای جهادی از 28 اسفند تا 12 فروردین برگزار می شود که سپاه استان تهران به عنوان معین استان هرمزگان، استان قم معین استان کرمان، سمنان معین منطقه سیستان، قزوین معین استان خوزستان و استان البرز به عنوان معین منطقه بلوچستان معرفی شدند و مقرر شد نسبت به پوشش خبری و انعکاس فعالیت های جهاد گران کشور در  این استان ها اقدام کنند.     

 

 

ارسال نظرات