مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گفت: هم اکنون 413 کانون فرهنگی هنری در مساجد کل استان تشکیل و راه اندازی شده است از این تعداد 16باب آن کانون تخصصی و 19باب آن خانه نور و 11مورد مصلی مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۹۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: مساجد به عنوان پایگاه های مطمئن و مورد وثوق مردم می تواند در همه عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی ورود پیدا کنند.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: ماموستایان و روحانیون به عنوان متولیان مساجد استان کردستان و مسئولین کانون های فرهنگی هنری از مهمترین حلقه پیوند و مراجع مورد اطمینان اقشار مختلف مردم محسوب می شوند همین امر تضمین کننده موفقیت طرح تأسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان و سراسر کشور بوده است.

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت بسیار قوی هم از جنبه دینی و هم جنبه فرهنگی وهنری می باشد وزارت فرهنگ وارشاداسلامی و به تبع آن ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استانها از طریق این مبادی می توانند برنامه های مناسب ومتنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را در سطح مساجد شهر و روستای مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه مناطق مرزی و حاشیه شهرها استان برگزار و تقدیم مردم نمایند.

جعفری افزود: هم اکنون 413 کانون فرهنگی هنری در مساجد کل استان تشکیل و راه اندازی شده است از این تعداد 16باب آن کانون تخصصی و 19باب آن خانه نور و 11مورد مصلی مشغول به فعالیت هستند در ضمن کلیه کانون های مساجد استان دارای کتابخانه عمومی نیز می باشند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ضمن تقدیر از کارکنان دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: هر ساله در روز 18اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ویژه برنامه های تجلیل از مدیران ، کتابداران و فعالان کانون های مساجد استان و دیدار با شخصیت های مذهبی، دینی و سیاسی استان برگزار می گردد، امسال نیز به همت دبیرخانه کانون مساجد استان دیدار با نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان و استاندار کردستان و تجلیل از 33 نفر از فعالان کانون های مساجد به همراه جشن بزرگ مسجد به مناسبت بیست ودومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در روز 18اسفند ماه امسال برگزار می شود.

شایان ذکر است در طول یک سال گذشته 79 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرها و روستاهای استان تأسیس شده است. کانون های مساجد در سال 1371 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغار به کار کرد و امسال بیست و دومین سالگرد تاسیس آن می باشد.

ارسال نظرات