خبرهای داغ:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با «مدیریت جهادی» محقق می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی نقشه راهی برای عبور از تورم، رکود و بیکاری در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۵۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش در همایش «اقتصاد مقاومتی از منظر دین» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نظریه مدیریت جهادی یک نظریه علمی و قابل بحث ‌و یکی از محصولات مکتب اسلام است.

وی افزود: مدیریت جهادی یک مکتب، نظریه و الگوست و سبکی عملیاتی است. مدیریت جهادی در انقلاب ما تکرار شده است و مدارک بسیاری در انقلاب داریم که مدیریت جهادی از آن استفاده شده است. همچنین علاوه بر اینکه مدیریت جهادی به عنوان یک مکتب و نظریه شناخته‌شده، یک الگوی و سبک عملیاتی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ با بیان اینکه نخستین بار مدیریت جهادی در صدر اسلام به ظهور رسید و نمونه برجسته آن نبردهای امام علی (ع) در صدر اسلام به‌ویژه نبرد خیبر است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیز مدیریت جهادی دستاوردهای بزرگ و خارق العاده‌ای داشته که «انقلاب اسلامی» نمونه آن است.

رضایی تصریح کرد: از اسفندماه سال 57 و پس از پیروزی انقلاب درگیری‌هایی در ایران آغاز شد و به نام انقلابی‌های کردستان علیه انقلاب هجمه شدیدی شروع شد. تیرماه سال 60 اوج هجمه‌ها علیه انقلاب اسلامی بود که امام خمینی (ره) دستور مقابله و ایستادگی را دادند و با مدیریت جهادی اقدامات منافقان ناکام ماند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس نیز نمونه‌ای از مدیریت جهادی را شاهد بودیم که رزمندگان ما با رشادت‌های فراوان در برابر دشمنان ایستادگی کردند و با دست خالی دشمن را به عقب راندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نقشه راهی برای عبور از تورم، رکود و بیکاری است، گفت: پیشرفت‌های سریع و با شتاب نخستین دستاورد مدیریت جهادی است. دومین دستاورد مدیریت جهادی فرهنگ‌سازی و سومین دستاورد آن کادرسازی و مردم‌سازی است. نهادسازی چهارمین دستاورد مدیریت جهادی است که سپاه و بسیج نمونه‌ای از این نهاد‌ها هستند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی نقشه راهی است که با «مدیریت جهادی» محقق می‌شود، در جنگ و سال اول آن بنی صدر اجازه نمی‌داد رزمندگان گمنام فعالیت داشته باشند اما پس از بنی صدر رزمندگان میدان‌دار شدند و جنگ را با موفقیت پیروز کردند؛ امروز هم نیروهای کارآمد و جهادگری در عرصه‌های مختلف در حال خدمت به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

رضایی با تاکید بر اهمیت توکل به خدا برای رسیدن به موفقیت اظهار داشت: رمز مدیریت جهادی و انگیزه آن کار برای رضای خداوند است، شهیدان ما در وصیت نامه‌های خود بر کار برای رضای خدا تاکید کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت حضور مردم در کارهای اقتصادی گفت: مردمی کردن اقتصاد سبب شکوفایی کشور می‌شود که ما باید به سمت مردمی رفتن اقتصاد برویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت از دیگر راه‌های «مدیریت جهادی» است، بیان کرد: توسل به خدا از دیگر راه‌های رسیدن به مدیریت جهادی است. رزمندگان دفاع مقدس نیز با توسل به خدا به پیروزی رسیدند، تعامل هم از دیگر موضوعات مهم در مدیریت جهادی است. همچنین از دیگر راه‌های رسیدن به مدیریت جهادی یکپارچه بودن در فعالیت‌‌هایمان است، ما باید در مبانی دینی و اعتقادی از متون و روایات استفاده کنیم که در این راستا به کمک علماء و مراجع عظام تقلید نیاز داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها