خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام علوی گفت: دیپلمات ربوده شده ایرانی با عملیات پیچیده اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در یمن آزاد شد.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۵۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز پس از ورود نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا به کشورمان در جمع خبرنگاران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب همیشه در حال نبرد اعم از سخت و نرم بوده و در این عرصه سختی کشیدن امری عادی است و همه سختی‌ها را به جان می‌خریم تا از نظام در مقابل دشمن حفاظت کنیم.

وی افزود: تروریست‌ها بدانند دستگاه اطلاعاتی ایران کوچکترین باجی به آن‌ها نخواهد داد و با اقتدار از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات خود را مکلف به دفاع از شهروندان و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران حتی در کشورهای مختلف می‌داند.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات در این زمینه احساس تکلیف و کارش را در این زمینه آغاز کرد، اظهار داشت: گروگان گرفتن دیپلماتی که وظیفه دیپلماتیک خود را انجام می‌دهد و فاقد هرگونه سلاح سرد و گرم است، هیچ‌گونه ارزش اطلاعاتی، عملیاتی و نظامی ندارد اما در عین حال آزاد کردن فرد گروگان گرفته شده را پیچیده دانست و وزارت اطلاعات با تجربه‌ای که دارد موفق شد در این زمینه کار را به خوبی پیش ببرد.

وی اضافه کرد: اخیراً‌ مشاهده کردیم که کشورهای قدرتمند با همه دستگاه‌های اطلاعاتی خود و در شرایطی که حتی حاضر بودند به پیش شرط‌های گروگان‌گیرها تن در دهند نتوانستند شهروندان خود را از دست آن‌ها آزاد کنند اما افسران اطلاعاتی ایران با روش‌های بدیع و جدید توانستند وارد عمل شوند و کار را به نحوی انجام بدهند که دیپلمات ما آزاد شود و در عین حال هیچ کدام از درخواست‌های آن‌ها نیز عملی نشد.

وزیر اطلاعات این موفقیت را به مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و ملت شریف ایران و خانواده دیپلمات ایرانی تبریک گفت و افزود: سهم هماهنگی و انسجام وزارتخانه‌های دولت تدبیر و امید و دستگاه‌های مرتبط در این امر را بسیار موثر بود.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها بدانند دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران کوچکترین باجی به باج‌خواهان نخواهد داد و با اقتدار از منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند و اجازه خدشه وارد کردن به هیچ گروه و جریان تروریستی نداده و نخواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها