رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا مملو از آموزه‌های اسلامی است، گفت: فرهنگ کشور بر پایه ملاک‌های اصلی اسلام باید برقرار باشد.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۱۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن، آیت‌الله رضا رمضانی روز گذشته در یادواره ۴۰۷ شهید والامقام فومن در مصلی این شهرستان اظهار کرد: زندگی شهدا باید مورد مطالعه قرار بگیرد تا ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی با بیان اینکه همزمان با اولین قطره خونی که از شهید بر روی زمین ریخته می‌شود تمام گناهانش پاک می‌گردد، افزود: شهدا از منتخبین پروردگار هستند که این توفیق عظیم نصیبشان شد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه شهید هفت خصلت دارد، گفت: نظر به وجه‌الله از خصوصیات شهداست که این جایگاه معمولی نیست انسان بتواند به وجه الله نظر کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه شهید به نوعی به لقای الهی می‌رسد و این امر آرزوی هر مومنیست تصریح کرد: شهدا بستر را فراهم کردند تا آن هدفی که ما دنبال می‌کریدم حفظ شود که همه در آن مسیر و هدف قرار بگیرند و حرکت کنند.

وی با بیان اینکه باید نسبت به آسیب‌ها شناخت پیدا کنیم خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن از منافذ به فرهنگ و انتصاب و بخش سیاست و … وارد شود.

شهدا بستر زندگی مومنانه را برای ما فراهم کرده‌اند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار بزرگی که شهدا کردند این بود که بستر زندگی مومنانه را برای ما فراهم کردند، گفت: زندگی مومنانه بهترین زندگیست که قرآن را با ویژگی‌های خاص خودش آن را معرفی می‌کند.

آیت‌الله رمضانی افزود: زندگی مومنانه یک زندگی پاک و سالم است که انسان در همین دنیا بهشت را تجربه می‌کند و احساس می‌کند در بهشت خداست.

وی گفت: نوع ارتباط‌ها و صفا و صمیمیت که می‌تواند بین مردم در همین دنیا برپا شود بر اساس عدالت، عقلانیت، مهدویت، امنیت و .. است که در بهشت دنیاست.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: عدالت به این معناست که مردم نسبت به مردم حریم را حفظ و دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت حق را ادا کنندکه در این صورت نسبت به کسی ظلم نمی‌شود و دولت در خدمت مستضعفان و ملت خواهد بود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه زندگی مومنانه را تجربه می‌کنیم با حکومتی که برپایه اسلام است و اسلام برای ما اساس و پایه است، افزود: بسیاری از افراد ممکن است مسلمان باشند ولی دولشان اسلامی نباشد.

وی گفت: در اندونزی دویست و بیست میلیون جمعیت مسلمان و در مالزی اکثر مردم مسلمانند ولی دولت انها اسلامی نیست و مدار اسلام و احکام اسلامی در انجا وجود ندارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در ایران این ادعا وجود دارد که دولت و حاکمیت ما اسلامیست و به دنبال دغدغه ملت است که بنا بر قوانین و احکام اسلامی با مجموعه‌ای از شاخصه‌هایی که در اسلام اصیل و ناب وجود دارد است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه چنین زندگی مومنانه با تشکیل حکومت اسلامی است، گفت: مردم در همه جا مشارکت و حضور خود را به صورت رسمی و غیر رسمی اعلام می‌کنند و در این ۳۶ سال حضورشان را نشان دادند.

وی با بیان اینکه مردم و ملت ما بهترین مردم به لحاظ مشارکت و حضور، و سیاسی‌ترین مردم جهان هستند اضافه کرد: در اروپا و آمریکا چنین مردمی پیدا نمی‌شود که نسبت به آرمانهایشان محکم ایستاده باشند و در ان مسیر گام بردارند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ افزود: هر کجا انحرافی صورت بگیرد و دشمنان بخواهند نظام را تضعیف کنند مردم ایران خود را نشان می‌دهند که این همان کلیاتیست که باید به آن توجه شود.

برای تشکیل حکومت عدل باید هزینه پرداخت شود

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه برای تشکیل حکومت عدل باید هزینه پرداخت شود ، گفت: این هزینه توسط حضور ۹۹ درصدی مردم در رای مثبت به جمهوری اسلامی و حضور ۵۰ تا ۷۰ درصد مردم در انتخابات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شهدا از نظر مقام به ان جایگاهی که باید رسیدند و خداوند به انها مقام شفاعت داده، افزود: باید برای کار بزرگ هزینه پرداخت کرد و این هزینه توسط شهید شدن بهترین جوان‌ها و نوجوانان کشورمان پرداخت شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما هزینه‌های بسیار سنگینی برای این انقلاب و تثبیت و مشروطیت و کارامدی این نظام داده‌ایم.

آیت‌الله رمضانی اذعان کرد: انقلاب اسلامی برپایه ارزش‌ها بوده تا انسان‌ها در مسیر انسانی قرار بگیرند و انسان‌هایی که صالح باشند.

وی با بیان اینکه زمین باید به دست صالحان سپرده شود، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند یک مرکز معنوی دنیای اسلام و انسان باشد که گسترش تشیع و اسلام در دنیا به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که اگر این دستاوردها در حوزه بین‌الملل شمرده شود یکی دو تا نیست.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به تعدد مراکز اسلامی در دنیا اظهار کرد: اوایل انقلاب در کل آلمان ۱۰ مرکز شیعه بود که امروز این تعداد به دویست و بیست مرکز رسیده و همچنان در حال گسترش است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مراکز علمی در دنیا به صورت جدی نسبت به اسلام تحقیق می‌کنند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامیست، افزود: در بقای انقلاب شرح وظایفی است که ما باید آنها را مرور کنیم.

ارزش‌های اسلامی باید در دنیا منتشر شود/در حوزه فرهنگ با چالش جدی مواجه هستیم

وی با بیان اینکه در حوزه اسلام باید برنامه داشته باشیم و ضعف‌های آن را با برنامه‌ریزی ترمیم کنیم، گفت: شعار اسلام استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که همه اینها برگرفته از همان زندگی مومنانه‌ای است که حکومت فراهم کرده تا بتوانیم به سمت ان ارزش‌ها پیش رویم و در دنیا آن را منتشر کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگ در بخش‌های مختلف ان با چالش‌های جدی مواجه بودیم و هستیم، تصریح کرد: فرهنگ باید بر پایه ملاک‌های اصلی اسلام مانند طهارت، پاکی، عفت، عفاف و حجاب و … باشد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه برای حفظ شدن دین فرزندان باید به دنبال مدارس اسلامی باشیم، گفت: سبک زندگی اسلامی آن هم بر پایه اسلام ناب در مدارس اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به بحث ازدواج در جوانان و مشکلات عدیده آن افزود: کاهش ازدواج، افزایش طلاق و آمارهایی که در این زمینه ذکر می‌شود یک آسیب جدی است که باید در اصلاح آن تدبیری صورت بگیرد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه مجموعه دستگاه‌های فرهنگی در راهبرد خودشان باید سبک زندگی اسلامی را تدریس ‌کنند ، افزود: در شبکه‌های فضای مجازی با هجمه ترویج سبک زندگی غربی مواجه هستیم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه جوانان در امر ازدواج سختگیری نکنند و زندگی مومنانه را تجربه کنند، گفت: طلاق در سبک زندگی اسلامی به عنوان اخرین گزینه است.

وی با بیان اینکه در سبک زندگی غربی سن ازدواج بالاست ولی ارتباط بین دو جنس وجود دارد، تصریح کرد: در اولین فرصت که با یکدیگر تفاهم نداشته باشند به طلاق‌های توافقی می‌رسند و خوشحال از این امر هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید بررسی شود جوانان ایران در این سطوح در چه مقطعی قرار دارند، خاطرنشان کرد: نباید سنین ازدواج در بین جوانان ما بالا رود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه تمام امکانات امروزه در اختیار ما است، اظهار کرد: امروز ما ۱۶۰ شبکه درون مرزی و برون مرزی داریم که وحدت رویه و مهندسی درست فرهنگی را باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وقتی وارد شهری میشویم باید نماد فرهنگی در ان شهر نمایان باشد، افزود: در یک شهر کشور شاهد برگزاری دویست نماز جماعت صبح در مساجد بودم که قابل تدبیر است.

وصیت‌نامه شهدا مملو از آموزه‌های اسلامی است

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا مملو از آموزه‌های اسلامی است، گفت: انقلاب برای این بوده که اسلام از مسیر سطحی به مسیر عمیق ورود پیدا کند و احکام امام هر کدام جای خودش را پیدا کرد.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: غرب به دنبال این است که اسلام را به دقت مطالعه کنندو یازده سپتامبر سبب گرایش به اسلام و مسلمان شدن انسان‌ها شد.

وی با بیان اینکه بحث اسلام هراسی و اسلام ستیزی که امروزه در غرب، اروپا و آمریکا مطرح و به عنوان یک پروژه است و هزینه هنگفتی برای این امر انجام می‌گیرد، افزود: به این دلیل است که انها با یک استقبال جدی به اسلام مواجه شده‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای درک عمیقی از نامه مقام معظم رهبری نسبت به جوانان آمریکایی و اروپایی ندارند، گفت: اگر خوب دقت کنند متوجه می‌شوند که این نامه به وقت با توجه به فضایی که در غرب حاکم است، می‌باشد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه جوانان آمریکایی و اروپایی اسلام را به درستی در زندگی خود پیاده می‌کنند، افزود: در زندگی مسلمان دروغ، حیله، تهمت، غیبت و خیانت و مکر نیست.

وی گفت: اسلامی گرایی وهابیت تکفیری با عقد نکاح و صادر کردن حکم افراد و سر بریدن و … به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ تصریح کرد: قالب شبکه‌های ماهواره‌ای در دست انگلیس، آمریکا و اروپا است که انها را با مدیریت پنهانی خود به دنبال مذهب‌های ساخته شده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه جوانان زیادی از اروپا و آمریکا به اسلام گرایش پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا چند دهه آینده شاهد گسترش کامل اسلام در غرب خواهیم بود که تاثیر خون شهدا را در دورترین نقاط دنیا برای گسترش اسلام ناب محمدی(ص) شاهد هستیم

ارسال نظرات