مادر شهید محمد جعفر قاسمی گفت: اهداف و آرمان های عالیه امام راحل مسیر زندگی فرزند شهیدم را مشخص و روحیه ایثار و فداکاری به خوبی در وجود او پرورش یافت.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۰۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
فاطمه قاسمی گفت: محمد جعفر معتقد بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، بالاترین ظرفیت معنوی را بر پایه باورهای دینی در کشور شکل داده است، بنابراین مردم موحد و مومن ایران اسلامی باید همواره خداوند متعال را برای این نعمت بزرگ شکرگزار باشند.

وی ادامه داد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 فرزند شهیدم 11 سال بیشتر نداشت و پدرش به او اجازه نمی داد تنهایی در تظاهرات شرکت کند به همین دلیل برادرانش وقتی می خواستند در تظاهرات شرکت کنند باید محمد را هم با خودشان می بردند.

این مادر شهید بیان کرد: روز 11 بهمن سال 1357 پدر محمد به شوق دیدار امام راحل عازم تهران شد وقتی محمد متوجه این تصمیم پدرش شد با خوشحالی گفت من هم می خواهم با شما به تهران بیایم به هیمن دلیل شب 12 بهمن تا سپیده صبح بیدار ماند و صبح زود با پدرش به تهران برای دیدار امام خمینی (ره) رفتند.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محمد به اتفاق چند تن از دوستانش یک پلاک زمین به منظور ساخت مسجد از شهرداری اراک درخواست کردند، آنها هم موافقت کردند و زمینی را در خیابان طالقانی در اختیارشان قرار دادند.

این مادر شهید اظهار کرد: محمد و دوستانش از مردم محله برای ساخت مسجد پول جمع آوری می کردند و به یک سال نکشید که مسجد امام حسین(ع) خیابان آیت الله طالقانی اراک به دست محمد و دوستانش که همه آنها به جبهه رفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند، ساخته شد.

وی گفت: محمد در سال 1362 در حالی که 16 سال بیشتر نداشت عازم جبهه شد و چون دیگر برادرانش هم در جبهه بودند من و پدرش هیچ مخالفتی نکردیم بلکه خودمان همه وسایل محمد را جمع آوری کردیم و به جبهه فرستادیم.

وی بیان کرد: محمد یکبار در اسفندماه سال 1362 در اثر اصابت ترکش مجروح شد به همین دلیل به اراک بازگشت، چند روزی در بیمارستان بود و بعد از آن به خانه آمد و نذر کرد که اگر دوباره سلامتی خود را به دست بیاورد شب عاشورای همان سال حلیم نذری بدهد.

این مادر شهید بیان کرد: محمد کم کم سلامتی خود را به دست آورد و شب عاشورا نیز نذر خود را ادا کرد و فردای آن روز دوباره آهنگ جبهه کرد و دیگر به خانه برنگشت.

وی وصیت نامه فرزند شهیدش را در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داد که در فرازی از آن آمده است: سلام بر پدر و مادر عزیزیم و سلام بر تمام پدران و مادرانی که لباس شهادت بر پیکر فرزندانشان کردند و آنان را راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل کردند.

سلام بر برادران و خواهرن عزیزم در تمام نقاط ایران اسلامی، بسیاری از جوانان وطن در جبهه های جنوب، غرب و جنوب غرب از آب های نیلگون اروندکنار تا ارتفاعات فتح شیاکو، جان عزیز خود را در طبق اخلاص گذاشته و از ناموس و کیان ایران زمین دفاع می کنند.

برداران و خواهران عزیزم از شما تقاضا می کنم که همواره از آرمان های امام شهدا و انقلاب اسلامی دفاع کرده و در راه اهداف انقلاب تلاش کنید.

خواهران عزیزم در جای جای ایران اسلامی بدانید و اگاه باشید که دفاع از ناموس یک افتخار برای رزمندگان و برادران شما در مناطق عملیاتی است، بنابراین با حفظ حجاب و عفت خود برادران خود را در جبهه ها روسفید کنید

شهید محمد جعفر قاسمی در 27 اردیبهشت ماه سال 1346 در شهرستان اراک متولد شد و در سال 1362 به عنوان بسیجی به منطقه جنوب کشور اعزام شد و در 29 بهمن ماه سال 1364 در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو مفقود الاثر شد و 13 تیرماه سال 1374 پیکر پاکش شناسایی و پس از بازگشت به اراک در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

استان مرکزی شش هزار و 300 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ارسال نظرات