مسئول ستاد راهیان نور حوزه های علمیه کشور:

باید در انجام وظایف محوله همچون شهدا جهادی عمل کنیم

مسئول ستاد راهیان نور حوزه های علمیه کشور با تأکید بر افزایش بصیرت و آگاهی در جنگ نرم امروز گفت: باید در انجام وظایف و مسئولیت های محوله همچون شهدا جهادی عمل کنیم.
کد خبر: ۸۵۰۲۸۶۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس رضوانی نسب در مراسم وداع شهدا گمنام 19 و 25 ساله دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور مسئولان شهرستان و عموم مردم و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سخنانی با اشاره به صفت تواضع اظهار کرد: تواضع صفت یاری دهندگان دین خداست و این که یک انسان در مقابل سایر انسان ها، در مقابل اشک یتیم سر تسلیم فرود آورد، مواظب زیر دستانش باشد یعنی متواضع است.

رضوانی نسب با تأکید بر این که امروز به برکت این انقلاب اسلامی که امروز جهانی شده به تدابیر امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر در دنیا عزتمندیم ابراز داشت: شهدا وظیفه خود را به درستی انجام دادند، امروز نوبت ماست، یک زمانی باید مقابل رژیم بعث عراق و صدام می ایستادیم؛ امروز باید در مقابل آمریکا و اسرائیل و جنگ نرم بایستیم.

وی، جنگ نرم دشمن را بسیار عمیق، ظریف و پنهانی و با فعالیت از طریق ماهواره ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دانست و اظهار داشت: اگر بیدار و هوشیار نباشیم و در خط ولایت قدم بر نداریم آسیب ناپذیری انقلاب و جوانان ما تضمین نخواهد بود.

مسئول ستاد راهیان نور حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: مصداق کامل این صفت حضرت علی (ع) است که در جنگ جمل وقتی محمد حنفیه ناموفق از خط دشمن برگشت، به تنهایی به دل دشمن رفت، آنان را هلاک کرد و برگشت و پیامبر (ص) همینجا بود که فرمود: هر کاری که او انجام داده برای خدا بوده است.

رضوانی نسب با یادآوری ایام فاطمیه اول و شهادت بی بی فاطمه زهرا (س) ایشان را نمونه دیگری از این نوع محبت معرفی و تصریح کرد: او کسی است که در عین این که دختر نبی خدا و همسر امیرالمومنین (ع) است، آنچنان شیفته و فرمان پذیر ولایت است که جان خود را برای حمایت از رهبر زمانش و ولایت او فدا می کند.

وی با اشاره به این که در وانفسای زندگی دنیوی مرد می خواهد که بین فراز و نشیب های دنیا و محبت مولایش، تنها بندگی خدا را انتخاب کند عنوان کرد: هر انسانی به خود بنگرند و ببیند کدام مسیر را انتخاب کرده معلوم می شود محب هست یا نه، مثل همین شهدا که برای بدرقه و وداع با آن ها اینجا جمع شدیم، این ها محبت خدا را انتخاب کردند.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب شامگاه سه شنبه در مراسم وداع با دو شهید گمنام که در سالن تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و با حضور مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه ها، جامعه روحانیت، خانواده شهدا و عموم مردم شهید پرور این شهرستان برگزار شد محبت و تواضع را دو ویژگی یاری دهندگان دین خدا از جمله شهدای اسلام دانست.

وی با اشاره به حدیث نبوی که فرمود مؤمنان و یاری دهندگان دین خدا پنج ویژگی دارند افزود: اولین ویژگی یاری دهندگان دین خداوند این است که خدا را دوست دارند و خدا نیز آن ها را دوست دارد و این مسئله و اهمیت آن در روایات، ادعیه و سخنان بزرگان به خوبی قابل مشاهده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار