خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم خواستار توجه بیشتر به بخش فرهنگ در جامعه شد و گفت: اگر برنامه ریزی در سطح کشور انجام پذیرد و مدیرانی لایق آن را اداره کنند بودجه فرهنگی بیش از حد نیاز است و موفقیت بسیار چشم گیر خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۰۲۸۰۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعهگفت: در اصل کاستی های عرصه فرهنگ به خاطر نداشتن برنامه درست و ساختار صحیح است.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم ادامه داد: اگر در نظام دینی و اسلامی به مراتب فرهنگ توجه شود متوجه خواهیم شد که نظام دینی یعنی فرهنگ اصیل اسلامی؛ در این صورت است که یک عزم و اراده عمومی در همه بخش ها ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در این صورت است که واقعیت ها، حقیقت ها و آسیب های جامعه شناخته خواهد شد و می توان رویکردهای فرهنگی را در جامعه پیگیری کرد؛ در صورت توجه به فرهنگ اصیل اسلامی و عزم جدی برای حل مسائل باید از اصل موضوع، موانع و عواملی که ما را به سمت رکود و سکون پیش می برند آگاهی یابیم.

وی اظهار داشت: ماندگاری برنامه درست و پا برجا ماندن آن نیاز به برنامه ریزی قوی در این عرصه دارد؛ برنامه ریزی های درست نیز باید با مدیران لایق و کارآمد اجرایی شود تا مثمر ثمر باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)با اشاره به هجمه های صورت گرفته از سوی دشمنان ابراز داشت: با برنامه ریزی صحیح خواهیم توانست بر این هجمه ها فائق آییم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری هزینه های فرهنگی را مورد توجه قرار داد و در پاسخ کسانی که بودجه فرهنگی کشور را ناکافی می دانند تصریح کرد: اگر برنامه ریزی در بخش فرهنگ درست باشد، هزینه ها کاهش خواهد یافت؛ بودجه فرهنگی کشور برای پیگیری برنامه ریزی صحیح و مدیریت لایق کافی است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و خواص باید دغدغه فرهنگ را در اولویت قرار دهند؛ باید مواظبت کرد تا کارهای موازی انجام نشود و با مدیریتی واحد کار هماهنگ انجام شود و مسیری واحد پیموده شود تا فرهنگ ملی ارتقا یابد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به فرهنگ سازی پیامبر اکرم در زمان حیاتشان گفت: باید از فعالیت های فرهنگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) درس بگیریم و بدانیم که انجام چنین فعالیت های فرهنگی در عصر ما و در زمان آینده تأثیر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان توضیح داد: فعالیت های فرهنگی نسل ما به نسل های دیگر منتقل خواهد شد همانگونه که فعالیت های فرهنگی پیامبر مکرم اسلام (ص) تا این زمان ادامه داشته و مردم کماکان تحت تأثیر آن فرهنگ ناب هستند.


منبع: خبرگزاری رسا



ارسال نظرات