حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم تشییع شهدای گمنام:
امام جمعه موقت تهران در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در تهران گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) در حفظ اساسی بنیان خانواده مورد توجه است و باید الگوی امروز ما باشد.
کد خبر: ۸۵۰۲۷۸۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰


به گزارش خبرگزاری بسیج، پیکر مطهر سه شهید گمنام امروز، چهارشنبه 13 اسفندماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در فاطمیه بزرگ تهران به خاک سپرده شدند. حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم با اشاره به مسیر شهدای هشت سال دفاع مقدس خطاب به مردم تشییع‌کننده گفت: تا شما مردم خط شهیدان را که خط ولایت و دستاوردهای انقلاب است تعقیب می‌کنید، زنده‌اید و هیچ قدرتی نمی‌تواند شما و آرمان‌هایتان را در معرض تهدید قرار دهد.

وی با اشاره به مقام بالای حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: درجریان مباهله خداوند پنج نور محض را که از عصمت خاتمی برخوردار بودند در میدان مقابله و مصاف حاضر کرد که یکی از آن‌ها حضرت زهرا(س) بود. او چشمه جوشانی است که جامعه ما را تقویب کرده و رشد می‌دهد و شجره مومنین را آبیاری می‌کند. در جریان مباهله اول ابناء یعنی حسن و حسین بودند. دوم نساء حضرت زهرا(س) بود و سوم انفس، امیرالمومنین(ع) است. نقش حضرت زهرا(س) در این میان یک نقش محوری است. گویی همه از فاطمه(س) جان می‌گیرند. قلب تپنده‌ای که در طرفین خود حسن(ع) و حسین(ع) را روح می‌دهد.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها برای پیامبر اکرم(ص) یک دختر بلکه یک مادر بود. نقش مادر را در حساسیت به حفظ دین پیامبر مانند مادرش داشت. و همان حراستی که حضرت خدیجه(ع) از پیامبر داشت، او نیز از پدر داشت. خدیجه(س) گاهی خود را سپر سنگ‌های مشرکین برای پیامبر(ص) قرار می‌داد. حضرت زهرا(س) نیز نسبت به پدر حالت مادرانه و ایثارگرانه توأم با نرمش و ملاطفت داشت.حضرت زهرا (س) به مادرها درس مادری، به همسران درس همسری، و به بسیجیان درس روحیه بسیجی و مقاومت را برای همیشه به عنوان یک آموزگار ارائه کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توجه حضرت فاطمه زهرا(س) به موضوع حجاب گفت: حجاب سنگر و پرچم مبارزه با غرب گرایی و ابتذال است. حضرت زهرا(س) در مورد حجاب بسیار حساس بود. روایت است روزی گریه می‌کرد و حضرت رسول(ص) دلیل آن را پرسید، ایشان فرمود به یاد سخن شما افتادم که در روز قیامت همه عریان از قبرها بر می‌خیزند. این من را نگران کرده است. پیامبر خدا فرمودند: دخترم در قیامت هرکسی راه خودش را دارد. انجا از شدت احوال قیامت کسی به کسی توجه نمی‌کند. آن روز عظمتی دارد که هیچ دیدی قدرت دیدن شما را ندارد.

حجت السلام صدیقی با اشاره به مهمترین نگاه به زندگی حضرت زهرا (س) گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) در حفظ اساسی بنیان خانواده مورد توجه است و الگوی امروز ما است. او از بچه‌ها مراقبت می‌کرد و امام حسن(ع) را پای سخنان پیامبر(ص) می‌فرستاد و می‌گفت هرچه شنیدی بیا و برای من بازگو کن. شما مادران نیز امروز با تاسی به سیره حضرت زهرا(س) بچه‌هایتان را به گونه‌ای تربیت کنید که در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تحمل مشکلات جهانی را داشته باشند. امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرمودند: "در مدتی که فاطه خانه ما بود والله نه او ما را رنجاند و نا ما او را ناراضی کردیم." این جمله برای اهمیت توجه به نحوه زندگی ایشان برای ما کافی است. حضرت زهرا(س) در مسیر قران و ولایت محافظ و نگهبان پرچم ولی خود و اساس دین بود و نگذاشت علی (ع) با دشمنان تنها مقابله کند.
ارسال نظرات