خبرهای داغ:
کارشناس امور سیاسی در گفتکو با بسیج:

تشکیل گروه های تکفیری مهم ترین ابزار غرب برای اسلام هراسی

سیاستمداران غربی بهترین ابزار برای اسلام هراسی را تشکیل گروه های تکفیری می دانند و تا جایی که امکان داشته باشد این جریانات را به انواع مختلف تقویت می کنند.
کد خبر: ۸۵۰۲۷۵۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

حسن رحیمی روشن عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج گفت: غرب و رسانه های غربی برای اینکه بتوانند با فرهنگ اسلامی مبارزه کنند به طرف بدل آن حرکت کرده و برا ی تقویت این بدل ها از اسلام هر هزینه ای که لازم باشد می کنند؛ رسانه های غربی تلاش دارند اسلام را منافی با حقوق بشر و خشونت طلب نشان دهند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا همدان تصریح کرد: سیاستمداران غربی بهترین ابزار برای اسلام هراسی را تشکیل گروه های تکفیری می دانند و تا جایی که امکان داشته باشد این جریانات را به انواع مختلف تقویت می کنند اگرچه که در ظاهر با آنها مخالف هستند.

وی با مطرح کردن این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تاثیر آن بر جهان، اسلام هراسی در غرب گسترش یافته به نقش مهم رسانه ها اشاره نمود وگفت: رسانه ها نیز که ابزاری برای گسترش اندیشه صاحبان آنهااست به گونه های مختلفی بر اسلام هراسی در غرب دامن زده اند.

رحیمی روشن با بیان اینکه اسلام هراسی در غرب ریشه تاریخی دارد و در واقع غرب مسیحی و سپس غرب سکولار هر دو سعی کردند که از اسلام چهره ای خشن نشان دهند گفت: غرب دارای نظام سیاسی- اجتماعی مبتنی بر انسان محوری است در حالی که نظام سیاسی- اجتماعی اسلام مبتنی بر وحی و عقل است و این تضاد باعث جبهه گیری ها و رودرروییهایی بین غرب و اسلام شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج در مورد شکل گیری افکار عمومی غربیها در مورد اسلامگفت: اسلامی که رسانه های غربی برای مردمشان به تصویر کشیده اند اسلام التقاطی وخشونت آمیز است . این اسلام تاثیر منفیبر افکار عمومی غرب داشته که باعث عدم گرایش آنها به اسلام ناب است.

رحیمی روشن در پایان اضافه کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و امریکایی برترین نمونه برای مبارزه با اسلام هراسی در غرب است که مخاطبان را آزاد گذاشته تا بر اساس یافته های خود اسلام را بشناسند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها