خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

فرهنگ فردیت ضربه سنگینی به بشریت وارد کرده است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: انواع مفاسدی که جوامع انسانی به‌ویژه غرب را آلوده کرده‌ است همگی ناشی از فرهنگ فردیت و پایمال كردن حقوق دیگران برای رشد ظاهری و منافع مادی است.
کد خبر: ۸۵۰۲۷۱۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسيج در دامغان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان شب گذشته در دومین همایش بزرگ انجمن توسعه پایدار شهرستان دامغان (مؤثران دامغانی مقیم مرکز) که با حضور فرماندار، نماینده مجلس، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان ادوار گذشته مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مؤثران، شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این شهرستان مقیم پایتخت، در محل تالار الماس هتل فردوسی تهران برگزار شد، اظهار داشت: کسی که دغدغه‌اش حل مشکلات جامعه اسلامی نباشد از این جامعه نیست.

امام جمعه بندر‌عباس افزود: دو جریان فکری می‌تواند در هر جامعه‌ای جاری باشد، یک تفکر بی‌اعتنایی به مشکلات جامعه و دیگران و دوم عمل به تفکری که هم در دین ما و هم در کلام شعرا و مفاخر ملی ایران اسلامی موج می‌زند، که همانا بی‌قراری تمامی اعضاء جامعه انسانی در مقابل درد و رنج یکایک افراد آن است.

وی با بیان اینکه در نمازمان که خود آموزه‌ای از درگاه حضرت حق است، به خداوند می‌گوییم، فقط از تو کمک می‌خواهیم، نه فقط از تو کمک می‌خواهم ویا می‌خوانیم، ما را هدایت کن و نه من را هدایت کن و خاطر‌نشان کرد: دین ما بی‌تفاوتی درباب مشکلات دیگر مسلمانان را برنمی‌تابد و حتی می‌گوید، آنکه به درخواست کمک غیرمسلمانی اعتنا نکند مسلمان نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فرهنگ فردیت ضربه سنگینی را به بشریت وارد کرده است، تصریح کرد: از کاخ‌های مخروبه خود‌کامگان دیروز تا قتل و کشتار‌ها و انواع مفاسدی که جوامع انسانی به‌ویژه غرب را آلوده کرده‌ است همگی ناشی از فرهنگ فردیت و پایمال نمودن حقوق دیگران برای رشد ظاهری و منافع مادی است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به موضوع تآسیس صندوق قرض الحسنه مؤثران مقیم مرکز شهرستان دامغان با هدف توسعه اشتغال پایدار در این شهرستان، گفت: قرض الحسنه از سنت‌های راهگشا و تأثیر‌گذار اسلامی است که در درگاه خداوند ثوابی بالا‌تر از انفاق و کمک بلاعوض دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: تجارب متعدد نشان داده که قرض الحسنه در میدان حل مشکلات جامعه اسلامی و جوامع بشری از کمک‌ بلاعوض کارآمد‌تر است، زیرا این نوع کمک و انفاق در بسیاری از مواقع روحیه کار را از بین می‌برد و تلاش و کوشش را کمرنگ می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها