تازه‌ترین اثر انتشارات روایت فتح شامل خاطرات شهید «سعید قهاری» است که از زبانه همسرش روایت شده است. این کتاب «هم‌سفر آتش و برف» نام دارد و اولین کتاب از مجموعه جدید «رمان مستند» از انتشارات روایت فتح محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۷۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، تازه‌ترین اثر انتشارات روایت فتح شامل خاطرات شهید «سعید قهاری» است که از زبانه همسرش روایت شده است. این کتاب «هم‌سفر آتش و برف» نام دارد و اولین کتاب از مجموعه جدید «رمان مستند» از انتشارات روایت فتح است که «فرهاد خضری» روایات «فرحناز رسولی» از همسرش را به رشته تحریر درآورده است.

این کتاب در چاپ نخست خود با شمارگان 220 نسخه در 303 صفحه با قیمت 17000 تومان منتشر شده است. ناشر در ابتدای این کتاب در مقدمه‌ای نوشته است: پذیرش قطعنامه 598 گرچه آتش توپخانه‌ها در مرزهای غربی و جنوبی کشور را خاموش کردو آرامش نسبی را بر خطوط مقدم حاکم ساخت اما ایده تولید قدرت بازدارنده و تأمین امنیت پایدار در کشوری به گستردگی ایران اسلامی راهبردی بود که شاید در نگاه اول تا حدودی دست نیافتنی می‌کرد اما به دنبال تحرکات اشرار و ضدانقلاب در بخش‌های از کشور دور اندیشی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقوله امنیت پایداری به راهبرید کلان و جدی در ظام امنیتی کشور تبدیل شد.


سرداران شهید همچون احمد کاظمی نور علی شوشتری حسن طهرانی‌مقدم که به واقع یادگاران دوراندفاع مقدس هستند و سرمایه‌های نظامی امنیتی کشور محسوب می‌شدند عزم جزم کرده تا این بار در مصاف با ضدانقلاب و اشرار از حریم امنیت کشور پاسداری کنند. مرداین که در قافله شهدای نامداری همچون همت‌ها خرازی‌ها باکری‌ها بروجردی‌ها باقری‌ها رسیدن به وصال محبوب را در  این ساحت جست‌وجو می‌کردند، و خود را به کاروان ره‌یافتگان ملکوتی گره زدند.

در این عرصه چهره ماندگار بلندی‌های شمال‌غرب کشور سردار سعید قهاری جلوه‌ای دیگر داشت. او سالیان سال ارتفاعات غرب کشور تا کویر تفتیده قلب کشور را برای رسیدن به آمال دیرینه‌ش زیرپاگذاشته بود. سرانجام در مصاف ضدانقلاب شهد شیرین لقای حق را سرکشید. در زندگی نه چندان طولانی شهید قهاری و همسرش جلوه‌ای زیبای عشق زمینی رامی‌توان تصور کرد که چگونه به عشق آسمانی گره خورده و گام به گام به بالندگی و رشد نائل می‌شود. بانو فرحناز رسولی که این کتاب تنها گوشه‌ای از تجلیات عشق پاک و زلال او و سعید است.


شهدای مبارزه با پژاک از جمله شهدایی هستند که مظلوم و غریب واقع شده‌‌اند. کسانی که امنیت امروز مرزهای جمهوری اسلامی مرهون خون آنان است و در گمنامی روزها و شب‌هایشان را با جهاد گذراندند. شهید سعید قهاری از جمله این سرداران شهید است که در مرزهای شمال غربی کشور بعد از سی سال سابقه فرماندهی عملیاتی سپاه در درگیری با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسید. از جمله مسئولیت‌های او می‌توان به فرمانده لشکر سه نیرو مخصوص حمزه سیدالشهدا(ع)، جانشین(مسئول آموزش) فرمانده سپاه همدان، جانشینی تیپ انصار الرسول(ص) در اورامانات در زمان عملیات شاخ شمیران، فرماندهی سپاه و تیپ مریوان و قائم‌مقامی قرارگاه شهید شهرامفر در سنندج اشاره کرد.

این شهید والامقام از شهدایی است که گستردگی خدمت بالایی داشت. در ده شهر و پنج استان خدمت کرده و اهم خدماتش در کردستان، آذربایجان و کرمانشاه بوده است. در زمان خود و بعد از شهید بروجردی به مسیح شماره دو کردستان معروف شد. چون هم زمان جنگ در کردستان بود و هم بعد از جنگ با حزب درگیر بود. بعد از شهید بروجردی از کسانی بود که عملیات‌های پارتیزانی با احزاب کرد در کردستان داشت و دائم با آن‌ها درگیر بود. همچنین مثل شهید بروجردی روحیه مردم‌داری و مردم‌یاری داشت و رسیدگی همه جانبه به مردم کُرد می‌کرد. آخرین مسئولیتی هم که داشت، فرمانده لشکر سه نیرو مخصوص سیدالشهدا(ع) در ارومیه بود. او در عملیات پاکسازی مناطق مرزی شمال غرب کشور، منطقه خوی-سلماس که با ترکیه هم‌مرز است در محلی به نام جهنم دره طی درگیری با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیدند. شهادت او و 14 تن از یارانش در چهارم اسفندماه 1385 به اتفاق افتاد.
ارسال نظرات