ابراهیمی‌ترکمان در دیدار با رهبر مسیحیان مارونی لبنان:
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کاردینال بشاره راعی، «رهبر مسیحیان مارونی لبنان» دیدار و با تشریح روند گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارمنی،گفت: پروسه دین‌هراسی غرب با اسلام‌هراسی آغاز شده است.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۶۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، «رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» با حضور در مقر اقامت پاپ راعی با کاردینال بشاره راعی، «رهبر مسیحیان مارونی لبنان» دیدار و در رابطه با ششمین دور از گفتگوهای اسلام و مسیحیت ارمنی بحث و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، ابراهیمی‌ترکمان با تشریح روند گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارمنی، گفت: امید است تا این دور از گفت‌وگوها با کلیسای کاتولیک، دستاوردهای ارزشمندی را برای پیروان ادیان الهی در بر داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن دعوت از رهبر مسیحیان مارونی لبنان به کشورمان، به وضعیت زندگی مسیحیان ایرانی اشاره و به تشریح فعالیت های آنان و نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به دشواری های گفت‌وگو میان تمدّن‌ها و ادیان؛بحث‌ها را کلامی و عقیده ای و بی‌نتیجه دانست و افزود: ما مالک حقیقت نیستیم، بلکه طالب حقیقت هستیم؛ لذا باید گفت‌وگوها را به سمت یکدیگر فهمی، هدایت کنیم.

ابراهیمی‌ترکمان با اذعان اینکه پروژه دین‌هراسی به وسیله غرب دنبال می‌شود، گفت: مسیر حرکت دنیا به سمتی پیش می‌رود که این گفت‌وگوها را به یک ضرورت تبدیل کرده است؛ چرا که غرب پروسه دین‌هراسی را دنبال می‌کند و از اسلام‌هراسی آغاز کرده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: اگر رهبران ادیان برای پروژه اسلام هراسی چاره‌ای نیندیشند، به سایر ادیان نیز سرایت خواهد کرد. وقتی رهبران دینی همدیگر را درک کنند، قطعاً مردم از رهبران پیروی خواهند کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به همکاری موجود میان ادیان، گفت: مراجع دینی کشورمان از ملاقات با رهبران مسیحی استقبال می‌کنند و این رویداد فرهنگی ماحصل گفت‌وگوهای میان ادیان است.


در این دیدار رهبر مسیحیان مارونی لبنان با تأکید بر ضرورت گفت‌وگوی میان ادیان، تمامی استراتژی‌های ذکر شده و همینطور، اهدافی که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات برنامه‌ریزی شده را تأیید کرد. وی همه بشریت را سوار بر یک کشتی دانست که یا همگی با هم غرق می‌شویم یا همه با هم نجات می‌یابیم.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان افزود: پس از اعتمادسازی در گفت‌وگو، نوبت به گام برداشتن مشترک به سمت حقیقت است؛ بنابراین باید بپذیریم که هر یک از ما بخشی از حقیقت را در اختیار داریم و نه کل حقیقت را.

وی ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌هایی که نسبت به گفت‌وگوها صورت گرفته است، اظهار کرد: رابطه دوستی با رؤسای دیپلماسی کشورها از جمله سفیر ایران مستحکم است و ما همواره موافق گفت‌وگو هستیم، زیرا گفت‌وگو بهترین وسیله برای ارتباط است.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان با اظهار تأسف از اقدامات و خشونت‌های جریانات تکفیری، گفت: تکفیری‌ها دارای استراتژی منسجم برای برخورد با تمدّن‌ها بوده و بدنبال جنگ‌طلبی هستند.

وی در پایان بر ضرورت گفت و گوها میان ادیان تا رسیدن به یک دیدگاه و اقدام مشترک تاکید کرد.

ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راس هیاتی برای شرکت در ششمین دور گفت‌وگوی دینی با کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی با عنوان «همکاری مسلمانان و مسیحیان برای ایجاد صلح عادلانه در منطقه» به لبنان سفر کرده است.
ارسال نظرات