خبرهای داغ:
چهارمین مجمع عالی راهبردی بسیج میاندوآب با حضور آیت الله عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و با موضوع کاهش جمعیت و پیری جمعیت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۵۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، آیت الله عسگر دیرباز در چهارمین مجمع عالی راهبردی بسیج میاندوآب گفت:امروز دولت های غربی سعی دارند فرهنگ کشورها را از بین برده و فرهنگ خود را جایگزین آن کنند و در واقع مردم را از انسانیت به سمت حیوانیت سوق می دهند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسئله جمعیت و اهمیت آن، اظهار کرد: جوامع بشری به سمت پیچیده شدن حرکت می کنند و این کار افکار عمیق و هوشمند را می طلبد تا نسبت به پیامدهای بلندمدت یک تصمیم آینده نگری کند.

دیرباز با بیان اینکه متاسفانه سبک زندگی غربی در جامعه ما نفوذ پیدا کرده است، افزود: وقتی سبک زندگی غربی در جامعه ما نفوذ پیدا کند باعث می شود که جوانان دیر ازدواج کنند و در نتیجه آن تمایل دارند که فرزندان کمتری داشته باشند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هر جا به آموزه های دینی عمل کردیم موفق بودیم، گفت: آموزه های دین مبین اسلام به همه ابعاد زندگی توجه کرده ولی برخی از افکار در دنیا از این آموزه ها به دور بوده و سیاست آزمون و خطا را به پیش می برند

وی با بیان اینکه باید زمینه را برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مهیا کنیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم منویات مقام معظم رهبری را در زمینه افزایش جمعیت پیاده کنیم اول باید فکر و سپس سبک زندگی را عوض کنیم و سبک زندگی اسلامی را الگوی خود کنیم.

دیرباز با تاکید بر فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی، افزود: امروز وظیفه ما فرهنگ سازی است تا با تغییر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی، زمینه حل مشکل جمعیت را فراهم کنیم.

در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با اشاره به نقش انکار ناپذیر بسیج در همه صحنه های انقلاب گفت: بسیج مجموعه ای متشکل از اقشار مختلف مردم هست که همیشه آماده بوده و در صحنه حضور دارد.

سرهنگ پاسدار جواد مولودی اظهار کرد: بسیج یک نیروی مردمی است که برای دفاع از انفلاب و نظام اسلامی تشکیل شده و به حمدالله تا به امروز در همه وظایف خویش موفق و سربلند بوده است.

هم چنین نائب رئیس مجمع عالی راهبردی بسیج میاندوآب نیز در سخنانی با اشاره به گزارشی از فعالیت ها و اقدامات یک ساله این مجمع، گفت: از ابتدای امسال 389 جلسه تحت عنوان جلسات شورای فرهنگی تشکیل شده است.

علیرضا وحیدی اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، کارگروه هایی به منظور تعامل و هم اندیشی در سطح حوزه ها و به صورت فصلی در سطح ناحیه مقاومت تشکیل شده است.

ارسال نظرات