وزیر اسبق آموزش و پرورش معتقد است، نظام آموزشی باید نسل جوان را با مفاهیم اقتصاد مقاومتی آشنا کند.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۲۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت اصلاح نظام آموزشی در راستای آشنایی بیشتر نسل جوان با مفهوم اقتصاد مقاومتی، گفت: هدف‌گذاری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شکلی است که استعدادهای نسل آینده باید به گونه‌ای شکوفا شود که جامعه پاسخگوی نیازهای خود باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه نظام آموزشی ما یک نظام تک بعدی است که فقط به آموزش توجه دارد، تصریح کرد: تعلیم در این نظام تنها به معنای انتقال مفاهیم و سوادآموزی است در حالیکه تربیت، جامع الابعاد است که یکی ابعاد مهم آن بُعد اقتصادی است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: همان طور که برای بحث‌های علمی نظام آموزشی به صورت گام به گام  هدف‌گذاری می‌کند باید همین روش را در رابطه با بومی سازی اقتصاد و مقاوم سازی آن در پیش گیرد تا نسلی که دانش‌آموز  است از همان سال‌های ابتدایی با مفاهیمی از جمله اقتصادی اسلامی، تولید، صرفه جویی و کارآمد بودن آشنا شود.

فرشیدی ضمن تاکید بر عدم اثرگذاری مطلوب برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌ها برای اصلاح نظام آموزشی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت: باید در مدارس همان‌طور که برای درس‌های نظیر شیمی و فیزیک آزمایشگاه وجود دارد، کارگاه‌هایی نیز برای تولیدات بر پایه علمی مهیا شود تا دانش‌آموزان با اقتصاد و صنعت دانش بنیان آشنا شوند.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ما حکم می‌کند که برای اوقات فراغت دانش‌آموزان به دنبال سرگرمی‌های هدف‌گذاری شده باشیم. در اوایل انقلاب شهید باهنر می‌گفت، در آلمان دانش آموزان کار بیهوده نمی‌کنند بلکه یک پروژه را هدف‌گذاری می‌کردند و به کمک یکدیگر آن پروژه را به تولید کارگاهی می‌رسانند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جالی خالی مفاهیم اقتصاد مقاومتی در کتب آموزشی حس می‌شود
ارسال نظرات