در حوزه فرهنگی باید بسیجی وار عمل کرد نه سیاسی وار

عضو علمی دانشگاه‌های کردستان خاطرنشان کرد: مسئولین جامعه ما در هر قشر و صنفی که هستن اگر واقعا دغدغه فرهنگی دارند باید به صورت جدی و بسیجی وار عمل کنند نه سیاسی وار.
کد خبر: ۸۵۰۲۵۰۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در مجمع بسیج استان درسنندج ، اظهار داشت: حرکت در مسیر رهبری و ولایت‌مدار بودن مهمترین شاخصه در حفظ اقتدار و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی است و دور شدن از مسیر ولایت آسیب‌های زیادی به دنبال دارد.

وی خاطر نشان کرد: ولایت و رهبری‌ همواره از مهم‌ترین شاخصه‌ها در برون‌رفت مشکلات، آسیب‌ها و تهدیدات احتمالی متوجه کشور بوده است.

وی در ادامه به تهدیدات جدید دشمن علیه کشور از طریق شبکه های ماهواره ای و در قالب جنگ نرم اشاره کرد و گفت: آمارها نشان میدهد که تا سال 73 فقط سه شبکه ماهواره ایی فارسی زبان به فعالیت مشغول بوده است،در سال 87 به 7شبکه ماهواره ای افزایش پیدا کرده است و از سال 87 تاسال 91 این آمار به ایجاد 125 شبکه فارسی زبان رسیده است.

این استاد بسیجی دانشگاه های استان خاطر نشان کرد: از سال 91 نیز تا به امروز 162 شبکه فارسی زبان برای جامعه ما برنامه پخش و تولید می کند و این به این دلیل است که کشورهای غربی فهمیده اند که دیگر تهدید سخت جواب نمیدهد و از برهه جنگ نرم و رسانه ای وارد شده اند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند" ما در مسائل سیاسی و اقتصادی دغدغه‌ای نداریم اما در مورد مسائل فرهنگی نگران هستیم" و این مسئولیت، دقت و تلاش جدی همه مسئولین را در حوزه فرهنگی را بیش از پیش نشان می دهد.

وی بیان داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی که در حوزه جنگ سخت یارای مقابله با ما را ندارند، امروزه از حوزه فرهنگی و عرصه جنگ نرم و رسانه ای وارد شده اند و امروز دغدغه اصلی جامعه ما دغدغه فرهنگی است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

حسینی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی استفاده از شبکه های ماهواره اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ طلاق، ترویج بدحجابی، رواج ازدواج‌های سفید و.. بخش زیادی از این مشکلات ناشی از همین سریال های شبکه های ماهواره ای است.

وی در ادامه کار در حوزه فرهنگی را جدای از جناح سیاسی خاص عنوان کرد و گفت: اقدامات فرهنگی را نباید در سیاست تداخل داد و کارها و امورات فرهنگی تبدیل به ابزاری در جهت رسیدن به اهداف و منافع سیاسی، شخصی و حزبی شود.

عضو علمی دانشگاه‌های کردستان خاطرنشان کرد: مسئولین جامعه ما در هر قشر و صنفی که هستن اگر واقعا دغدغه فرهنگی دارند باید به صورت جدی و بسیجی وار عمل کنند نه سیاسی وار.

حسینی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق اهداف و منویات رهبری در حوزه فرهنگی باید بسیج‌وار کار کرد تا همان توسعه فرهنگی مد نظر رهبری در جامعه ایجاد شود.

ارسال نظرات